Welke kalkoen en wanneer??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wedgie

Welke kalkoen en wanneer??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 19:18

Mijn dochter star met der pony op gras. Daar heb ik niet zo veel ervaring mee. Ik start altijd op zand.
Maar welke kalkoen moeten er nou onder??
Als het droog is. Als het hard is? En als het regent? En als de baan helemaal onder geploegd is?
Ik heb kleine en grote. Maar ik hoorde dat je ook met puntjes heb.
Het gaat zaterdag en zondag regenen en dan moet ze starten.
Ik denk dat het zaterdag dan wel gaat maar zondag zal het weleens bagger kunnen zijn.
Ook heeft de pony zich vorig jaar aangetikt met het ijzer met kalkoen. Dat doet hij met 1 been. Hij loopt dan wel ff onregelmatig. Dus ik heb zoiets van geen te grote kalkoen.
Of kan je ook 2 verschillende erin doen??
Wie kan me antwoord geven??

Nienke96

Re: Welke kalkoen en wanneer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:01

Puntjes voor droog en hard, dat het erin prikt, grote voor nat gras, omdat je dan groter oppervlakte hebt.. En bij een beetje nat maar wel hard heb je ook grote met een punt :)

Marlou89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:05

het klopt wat er hierboven staat :j
Nooit verschillende kalkoenen tegelijk gebruiken!! Dan loopt de pony zo ongelijk / scheef als wat..
Je zou voor het aantikken een buikflapsingel kunnen omdoen, waardoor de pony de kalkoenen niet in de buik krijgt met het springen.
Of springschoenen als hij zich vanvoor aantikt. Veel plezier en succes!

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 23:09

Ik heb altijd geleerd om een grote aan de buitenkant en een kleine aan de binnenkant in te draaien.
Weet zo eigenlijk niet waarom, maar wel dat dit al jaren goed gaat!
Dat scheef lopen heb ik nog nooit gemerkt, en we rijden er nog steeds wel punten door! :-)

Laat even weten wat je kiest!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 08:40

Nienke96 schreef:
Puntjes voor droog en hard, dat het erin prikt, grote voor nat gras, omdat je dan groter oppervlakte hebt.. En bij een beetje nat maar wel hard heb je ook grote met een punt :)

:j Duidelijker kan niet :D
Al gebruik ik zelf altijd voor mn afgesleten punten, dus bijna vlak, en achter punten. (vooral cross, allemaal wel zelfde grote)

Nienke96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:08

MelanieB schreef:
Nienke96 schreef:

:j Duidelijker kan niet :D
Al gebruik ik zelf altijd voor mn afgesleten punten, dus bijna vlak, en achter punten. (vooral cross, allemaal wel zelfde grote)

Ja dat vind ik eigenlijk ook nog wel een goede :D Achter punten voor het afzetten en voor vlak groot oppervlak voor het neerkomen :+ Haha ik speel het filmpje in mn hoofd af xD
@ TS; ik zou niet verschillende in gaan doen!

tjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:27

Alleen de dochter van de TS gaat dressuur rijden en niet springen. Is dat dan ook niet verschillend?