In dubio; met deze chaps starten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse

In dubio; met deze chaps starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 15:24

Ik zit een beetje in dubio over mijn chaps, of ik er wel of niet mee zou mogen starten.

Mijn laarzen staan in de verkoop omdat deze mij te breed zijn en onder het rijden heel irritant afzakken, en verder rij ik door de weeks met deze chaps, dus waarom zou ik ze niet op wedstrijd ook dragen? :D

Het gaat om de bruine Mountain Horse Xcellsior leggings. Ik weet dat je met gladlederen chaps/gaithers mag starten, maar mijn chaps zijn misschien niet "gladleder" genoeg.
Maar aan de andere kant.. Ik heb al onwijs vaak de opmerking gehad van mensen die pas na een tijdje kijken tot de conclusie kwamen dat ik chaps droeg ipv laarzen, en op foto's zie je ook bijna niet dat het chaps + jodphurs zijn.. :Y)

Wie haalt mij uit mijn dubio? Een jurylid wellicht?

AfbeeldingAfbeelding
(ik twijfel het meest aan het zwarte elastiek wat je ziet, maar aan de andere kant.. Veel laarzen hebben tegenwoordig ook elastiek naast de rits ;) )

Biskwie

Re: In dubio; met deze chaps starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:54

Ik vindt het nette chaps, en ik zou het in mijn ring gewoon toestaan.
Er zijn bontere exemplaren in omloop, waarbij mensen zich juist dezelfde vraag hadden moeten stellen, die roep ik bij me op neem het mee in de punten met een opmerking. Maar deze zijn helemaal prima hoor! Helemaal als je er gelijkkleurige joppers onder hebt!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:57

Dit is volgens mij gewoon toegestaan.

Ik rijdt zelf met gladleren zwarte chaps van Kieffer met een elastieken stuk (zie je niet omdat het zwart is) maar dat zijn zelf soepele en zijn ook toegestaan.

Mooie kleur trouwens!

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:58

Volgens mij mag je altijd met chaps starten hoor (natuurlijk stel ikzelf & de jury waarschijnlijk ook nette chaps wel op prijs, dus niet van die stoffen chaps :o )

Of is het in nederland anders ?
Hier in België mogen we gewoon met chaps starten, doe ik zelf ook altijd (hoewel ik liever laarzen heb O:) )

Maar deze chaps vind ik heel netjes hoor (zou ze in het zwart ook wel willen hebben ! :D)

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 16:00

Hier mag je gewoon mee starten, zijn hele nette chaps!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 16:02

Het zijn keurige gladleren gaithers, dus dan mag het in principe. Voor het plaatje (en de 8 op verzorging in de laagste klassen) zou je wel jodphurs in dezelfde kleur moeten dragen.