Ik heb een paard gekocht, een ruin van twee jaar oud. Alleen staat hij alleen, zelfs voor ik hem kocht. Ik wil dus een maatje voor hem vinden, maar vroeg me af van welke leeftijd het dan het beste is (waarschijnlijk een ezel of muilezel).
Helaas woon ik in frankrijk, en daar hebben ze geen opfok. En het is te duur om hem naar de manege te brengen.
Alvast bedankt!
jes_sira
Geplaatst: 11-07-11 14:43
En waarom geen pony?
Een paard hoort met soortgenoten te leven. Zeker jonge dieren. Die horen bij andere paarden te staan om ervan te leren, spelen en en en en Anders krijg je een eenzaam, contact gestoord dier die niets begrijpt van de paarden taal....
Jammer dat dat blijkbaar nog steeds niet begrepen wordt..... en dat de dieren er de dupe van zijn.....
Ik denk dat leeftijd niet zo belangrijk is. Een jong dier ernaast betekend straks wel 2 beleren en nu opvoeden. Een ouder dier kan een goed voorbeeld zijn mits ze een beetje normaal zijn Een rustig redelijk bomproof paard/pony naast je jongste is heerlijk met beleren en verkeersmak maken.
Ik zou gewoon kijken naar wat jij wil met nr 2, wil je er nog mee werken? Wil je hem zelf opvoeden? Een andere optie is kijken of je ergens een ander veulen kan vinden van iemand met het zelfde probleem als jij nu hebt.
Shenavallie
Geplaatst: 11-07-11 19:41
Leeftijd maakt niet uit. Vaak kan een ouder paard (of ezel) jouw paard wel beter opvoeden en rust brengen. Misschien kun je kijken naar een paard (of ezel) dat niet meer geschikt is om mee te rijden, maar verder nog wel paard kan zijn.