Dit topic zal er vast wel al zijn, maar kon hem zo niet vinden. Als die al bestaat verplaatsen jullie hem maar.
Maar ik heb echt een probleem wat mijn wedstrijdresultaten heel erg beïnvloed. Ik heb zelf heel
veel wedstrijdstress
Thuis gaat het allemaal super met trainen,want daar sta ik niet onder druk.Als we zo rijden als we thuis doen hoef ik me geen zorgen te maken. Maar zodra we op wedstrijdterrein komen
is het mis, en nu heb ik ook nog een paard die overal gevoelig op reageert wat mijn emoties betreft.
Hierdoor wordt mijn paard (Promisses) erg tegen de hand en verkrampt ze zich en gaat slaan met haar
hoofd of ze wil gewoon niet aan de teugel (begrijpelijk). Dus het is iets wat ik zelf doe.
Ook met onderlinge wedstrijden had ik dit al dit werd later beter. Ook ben ik er net een hele tijd
uit de wedstrijden geweest wat betreft een blessure van Prom en de opbouwtijd er tussen. Dus ik had
een ongewild een lange pauze gehad, maar ook dat hielp niet.
Qua zenuwpilletjes en druppels heb ik al van alles geprobeerd.
In de auto naar de wedstrijden toe valthet nog mee, maar hoe dichter het bij mijn starttijd komt hoe stressiger ik wordt, dit gebeurd meestal
dus ook als ik al op Prom zit.
Dus... het is niet dat we het niet kunnen...Maar mijn irritante zenuwen.
Herkennen meer mensen dit? En nog beter, heeft iemand een oplossing?
Als de zenuwen weg zijn heb ik er ook een stuk meer vertrouwen in!
Groetjes Angela