Dag bokkers, Ik weet niet of jullie er al van gehoort hebben.. Maar er is een paardenbeul aan de gang in Belgie, en dan nog in mijn buurt. Er zijn al 9 paarden ten onder aan gegaan. 1 veulentje de keel overgesneden, een paard zijn been doorgehakt, arabiers met een bijl in de kop geslagen , hij verkracht ze ook .. waar gaat dit toch naartoe? Hier word ik echt ziek van, dit is echt het laagste van het laagste.. Die beestjes kunnen niks doen he, dan zeggen ze dat hij psychische problemen heeft maar dat is geen excuus om deze arme zielen zo een pijn te doen.. Al dan ook voor de eigenaars mijn mededeling, heel veel sterkte. Wat denken jullie hiervan ? Welke straf ?
CoronaLime
Geplaatst: 11-07-11 00:21
Ik vind dit niet echt geloofwaardig overkomen, heb je niet een linkje naar een nieuwsartikel oid?
Edit; typo
Laatst bijgewerkt door CoronaLime op 11-07-11 00:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatst bijgewerkt door leonie1984 op 11-07-11 00:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Maartenn
Geplaatst: 11-07-11 00:29
Hier zijn al verschillende berichten op bokt over geweest. Echt walgelijk.
piendepien
Geplaatst: 11-07-11 15:00
Ja, jammer genoeg is het echt waar. Van mij mogen ze die zieke mafkezen ook de strot afsnijden!
Gelukkig staat mijn paard altijd in het zicht en kan er niemand bij komen die er niks te zoeken heeft, maar het is toch erg dat je bang moet zijn dat iemand jouw paard iets aandoet.
Als je de mens leert kennen, ga je van dieren houden, en ja , het is echt zo!
Aukelizzy
Geplaatst: 11-07-11 21:19
CoronaLime schreef:
Ik vind dit niet echt geloofwaardig overkomen, heb je niet een linkje naar een nieuwsartikel oid?
Helaas is dit wel waar.. Ik zou willen dat TS het zelf verzonnen heeft maar er lopen inderdaad mensen rond die er plezier in hebben om paarden op een gruwelijke wijze te mishandelen. Dit is trouwens niet alleen in België..In Engeland kunnen ze er ook wat van. Waarschijnlijk blijft Nederland ook niet achter....
Anoniem
Geplaatst: 11-07-11 21:41
Dit klopt helaas wel. Er is zelfs een groep op FB over aangemaakt.
het is gestart met de arabieren in Luik. Tijdje erna is er een boerenpaard veulen de keel over gesneden, dit veulen heeft het op een haartje na wel kunnen redden. Dat was in de regeio Sint-Truiden dacht ik. In diezelfde regio zijn op korte tijd enkele merries en veulens zwaar verminkt met afgehakte achterbenen, gaten in het hoofd en dergelijke.
Daarna was het enkele dagen/weekje stil, is er een paard opgedoken in Deinze met een enorme, rechte snijwond in de buik. Wonde was zo mooi scherp en recht dat kwaad opzet absoluut niet uitgesloten kan worden. ook is er niets in of rond de weide aangetroffen wat de wonde veroorzaakt kon hebben.
Kort daarna is er en merrie in Ghoy (bij Lessines en Flobecq/Vloesberg) aangetroffen met beide achterbenen afgehakt.
Alle paarden waren nog in leven toen de eigenaren ze 's ochtends zo aantroffen. Behalve het veulen met overgesneden hals en het paard uit Deinze zijn alle paarden ingeslapen. Tot op dat moment werden enkel merries en veulens getroffen.
Weer wat later zijn er in West-Vlaanderen op 1 nacht 10 paarden vergiftigd op verschillende locaties, wel bij elkaar in de buurt. paarden hadden geen koortsm aar wel verlammingsverschijnselen. Bij niet tijdig ingrijpen werd het een langzame, pijnlijke dood.
Kort daarna kwamen er plots gevallen van gemartelde paarden in Nederland, denk regio Achterhoek? Corrigeer me als ik dat mis heb. In Duitsland dook er intussen ok een geval op (of meerdere?) van paarden met zelfde vergiftiging als in West-Vlaanderen. Nooit alles op dezeldfe dag, wel steeds na enkele dagen.
Het lijkt er sterk op dat er zich een bende mee bezig houdt, ofwel een crimineel die navolging heeft gekregen en copycats. Het is hier in het Nieuws geweest, er is een artikel verschenen in Dag Allemaal (roddelblad) en Humo (ernstig tijdschrift).
De paarden worden verdoofd, verkracht met weidepalen (ook met scherpe dingen op), gemarteld, de benen overgesneden/doorgehakt en zo levend achtergelaten tot de eigenaar ze vindt.
Aangezien de wet op Dierenwelzijn in België niet veel waard is, bestaat de kans dat de dader hiervan hooguit 6 maanden cel kan krijgen en een boete. Kans bestaat zelfs dat er niet eens een procureur op deze zaak gezet wordt. Dit is bekend gemaakt door de rechercheur die in omgeving Sint-Truiden op de zaak is gezet en alles opvolgd.
Tanja
Geplaatst: 12-07-11 11:46
Aangezien alle losse gevallen al op VN en ON hebben gestaan heeft dit topic geen toegevoegde waarde. Er kan verder gereageerd worden in de topics die al eerder zijn geopend. Hier nu een slotje.