raar gedrag (4 benen de lucht in, strijgeren e.c.)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hinkewal

raar gedrag (4 benen de lucht in, strijgeren e.c.)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 21:17

Hallo,

ik heb een pony en eens in de zoveel tijd wordt ze gek op buitenrit. ze stijgert telkens zomaar(soms als een daas op haar gaat zitten terwijl ze normaal alleen met haar staart zwiept) dan springt ze met 4 benen de lucht in bokt en rengalop dervandoor enzovoort iemand een reden?????????

Malibo

Re: raar gedrag (4 benen de lucht in, strijgeren e.c.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 23:42

Mijn paard doet dit ook alleen komt het bij hem doordat hij nog hele jong is en het leuk vind om een spelletje te spelen. als je bij hem je stem verheft is het over.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 09:25

Kan ze hengstig zijn ? Dat ze daardoor heftigere reageert op dazen en vliegen ? Merrie's zijn dan vaak veel gevoeliger.

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 19:38

ze was toen niet hengstig

Liekess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 19:27

Misschien omdat het er dan even uit moet ofzo? Mijn bijrijdpaard kan als ze energie teveel heeft ook wat heftiger reageren zoals opzij springen van dingen die ze normaal niet eng vindt. Als ze die energie dan kwijt is gaat het veel beter :) die raakt ze kwijt door bijv. bij het longeren d'r helemaal te laten gaan of tijdens een buitenrit wat meer galopjes doen. Het kan natuurlijk ook iets anders zijn hoor, want ik weet niet hoe je paard verder is.

Naelarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 00:14

Misschien houd je hem tijdens de buitenrit te veel in... Tommy flikt dat ook wel eens...
Dan spant ie tijdens de rit steeds meer aan, net een elastiekje, en dan komt ineens alle energie eruit.
Misschien moet je hem dus minder tegenhouden, en heeft hij geen last van opgekropte energie.

En voordat je naar buiten gaat (als je bak hebt) eerst flink aan het werk zetten, werkt bij Tommy ook wel...

belinda1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:56

zorg dat een jong paard altijd genoeg beweging krijgt en zijn energie kwijt kan de manier van voeren kan zeker helpen bij hete jonge paarden vaak worden ze te hard gevoerd waardoor dit soort dingen ontstaan.

Annisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 21:31

Wss een vreugdesprong?
en idd niet te veel 'opkroppen'
als je snap wat ik bedoel.
En anders misschien eerst longeren?