rijlaarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

feike_nr1

rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 21:26

hoi bokkers,

ik hoor veel positieve reacties over lipica laarzen. nu wil ik graag mijn ervaring laten weten over deze laarzen.

Ik heb hele mooie laarzen laten maken volledig op maat gemaakt. extra versteviging rond de enkels omdat ik vaak door mijn enkel ga.
De naam van mijn paard is in de hak gezet, en de laarzen zien er echt prachtig uit.

na 4 maanden te lang hebben gewacht had ik mijn prachtige laarzen wel 3 keer aan kunnen hebben.
hierna ging er een randje stuk op de bovenkand van de voet, en er liet nog een ranje los aan de rand van de hak.

deze heb ik laten maken, en vervolgens was ik mijn laarzen weer 2 maanden kwijt. krijg ik ze terug, zijn ze niet volledig gemaakt, en zit er een beschadiging op de laars. had voor die tijd alles zeer grondig gecontroleerd, maar kreeg toch te horen dat de beschadigingen bij mij zijn gekomen.

nadat ik nog weer een maand op de laatste reparatie heb gewacht, krijg ik ze eindelijk terug en is er een slordige afwerking op de bovenkant van mijn voet. hier zijn de oude naatjes nog te zien, en zit het nieuwe naadje niet netjes aan de rand, maar midden over de piping.

ik was het hier niet mee eens, maar ik mocht er van hun niet over praten en mij werd zeer onklantvriendelijk de mond gesnoerd.

nu rijd ik ongeveer 2 maanden met me laarzen, maar ze zijn te hoog opgemeten, of verkeerd gemaakt, waardoor ik zonder opstapje helemaal niet op mijn paard kan komen, en zelfs met opstapje kost het nog moeite. het lukkt me momenteel niet om met hun een afspraak te maken, dus vervolg weet ik nog niet.

ook zou ik dus laarzen hebben met extra stevigheid rond me enkels omdat ik regelmatig door mijn enkel ga.
nu ga ik zelfs in de laarzen nog sneller door mijn enkel dan wanneer ik met sportschoenen rijd, waardoor ik heb besloten mijn laarzen aan de kant te zetten en weer te rijden met schoenen en chaps. dit omdat ik veel te veel ruimte heb rond mijn enkel. ook zit er rond mijn kuit te veel ruimte, en er zijn maar 2 plekken waar de laars goed aansluit. rond de bal en op het dikste stuk van mijn kuit. verder is het veel te ruim.

het zouden best goede laarzen kunnen zijn, maar na deze ervaring ben ik afgeknapt op laarzen. reed jaren lang met chaps en schoenen, maar doordat ik ben begonnen met wedstrijden leken laarzen me wel zo leuk. bij mij moet het op maat gemaakt worden, waardoor ik altijd veel geld kwijt zal zijn.

na deze ervaring en vooral de manier waarop de mensen met mijn problemen zijn omgegaan ben ik zeker afgeknapt op lipica laarzen.
ik heb ze laten opmeten bij Paard en Laars in Vries.

Naar eigen ervaringen raad ik mensen af om daar naar toe te gaan. weet niet of het echt zo slecht is, maar bij mij is alles in het verkeerde keelgat gevallen.
zodra ik meer weet over het vervolg van o.a. de hoogte en de extra versteviging die niet werkt zal ik het wel melden

dit wou ik graag even kwijt...

Niceee

Re: rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 22:21

Jeetje wat een ellende. Kan me voorstellen dat je erg ontevreden bent, dit lijkt nergens naar.. Geld terug lijkt me de enige juiste oplossing..

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 22:26

Hier ook een slechte ervaring, een weekje terug reden wij daar heen, we moesten van ver komen dus alles gecheckt of ze wel open zouden zijn enz. Op de site stond 9 u dus wij daar met goede moed heen, staan we voor dichte deuren. Om 10 u was er nog niemand, wij gebeld. Geen reactie, toen maar in gesproken. Ruim een uur later weer gebeld, weer geen reactie en weer ingesproken, nummer achter gelaten en gevraagd om terug te bellen. Nee niks meer van ze gehoord. Jammer maar helaas. Het klonk allemaal zo goed.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 02:07

Beetje onzin om er een nieuw topic over te openen, er bestaat een lipica topic waar je alle ervaringen kwijt kan ;)
Maar zoals ik al in een ander topic zei, waarom neem je dan geen contact op met lipica zelf? Dat vind ik goede service hoor..

Met mijn laarzen is niets mis, had ze op tijd, zien er netjes uit, en bevallen heel erg goed :)

SanneHylke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 09:19

DeadxStar schreef:
Beetje onzin om er een nieuw topic over te openen, er bestaat een lipica topic waar je alle ervaringen kwijt kan ;)
Maar zoals ik al in een ander topic zei, waarom neem je dan geen contact op met lipica zelf? Dat vind ik goede service hoor..

Met mijn laarzen is niets mis, had ze op tijd, zien er netjes uit, en bevallen heel erg goed :)

Ik denk dat het voor iedereen anders is!
Ik ken feike_nr1 zelf en ik weet hoeveel ze er voor heeft gedaan en ik weet ook hoe ze als maar is afgewimpeld,
ik zou er ook niet mee eens zijn! En als ze dan ook nog als maar zeggen dat je niet moet zeuren om die kleine dingetjes die niet goed zijn
dan word je toch ook niet blij van lijkt mij.

Ik heb zelf ook nooit gezeur met mijn laarzen gehad, maar als ik op deze manier aan mijn nieuwe 1ste paar rijlaarzen moest beginnen
dan was ik ook heel erg boos en teleur gesteld geworden.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 13:47

Bij mij zijn Lipicalaarzen ooit niet goed aangemeten. Ik kreeg hele korte laarzen. Dit is door de leverancier heel netjes opgelost.
Toevallig ben ik ook net overgestapt op schoenen en chaps. Dat komt doordat mijn figuur nogal veranderd is de laatste tijd. Heb spies in de laarzen laten zetten, en nu zitten ze weer niet goed.
Rij nu met stalschoenen en chaps, en dat bevalt me prima!

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 21:21

emr schreef:
Hier ook een slechte ervaring, een weekje terug reden wij daar heen, we moesten van ver komen dus alles gecheckt of ze wel open zouden zijn enz. Op de site stond 9 u dus wij daar met goede moed heen, staan we voor dichte deuren. Om 10 u was er nog niemand, wij gebeld. Geen reactie, toen maar in gesproken. Ruim een uur later weer gebeld, weer geen reactie en weer ingesproken, nummer achter gelaten en gevraagd om terug te bellen. Nee niks meer van ze gehoord. Jammer maar helaas. Het klonk allemaal zo goed.

Was je op zaterdag 2 juli heen gereden? Toen waren net 1 dag de nieuwe openingstijden ingegaan, vanaf 1 juli zijn ze op zaterdag dicht namelijk...

Maar zoals DeadxStar als zei; er is een Lipica topic...

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 21:29

Dressuurgek schreef:
emr schreef:

Was je op zaterdag 2 juli heen gereden? Toen waren net 1 dag de nieuwe openingstijden ingegaan, vanaf 1 juli zijn ze op zaterdag dicht namelijk...

Maar zoals DeadxStar als zei; er is een Lipica topic...

Precies, jammer maar helaas, op de site stond dit nergens vermeld. Ik heb het diezelfde ochtend nog dubbel gecheckt.
Daarbij hadden ze in ieder geval terug kunnen bellen.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 21:38

SanneHylke schreef:
DeadxStar schreef:

Ik denk dat het voor iedereen anders is!
Ik ken feike_nr1 zelf en ik weet hoeveel ze er voor heeft gedaan en ik weet ook hoe ze als maar is afgewimpeld,
ik zou er ook niet mee eens zijn! En als ze dan ook nog als maar zeggen dat je niet moet zeuren om die kleine dingetjes die niet goed zijn
dan word je toch ook niet blij van lijkt mij.

Ik heb zelf ook nooit gezeur met mijn laarzen gehad, maar als ik op deze manier aan mijn nieuwe 1ste paar rijlaarzen moest beginnen
dan was ik ook heel erg boos en teleur gesteld geworden.

Daarom zeg ik.. waarom neem je dan geen contact op met lipica zelf??
Kan me niet voorstellen dat dat door iemand van lipica zelf zo is gezegd :n
Ik ben altijd netjes geholpen :j