x_Rebecca schreef:Bij tien verliespunten degradeer je naar de B. Daar moet je minimaal 1 winstpunt halen voor je zou mogen 'versneld promoveren', maar dat mag alleen als je zelf al in een veel hogere klasse zit en je paard dat niveau ook al bewezen heeft en dan moet je ook nog toestemming hebben van de KNHS. (Bijvoorbeeld: Jij bent M met een paard, je paard is Z geweest, dan mag je samen uitkomen in de M omdat dat het gezamelijke hoogste niveau is). Maar dat lijkt me wel een apart verhaal als je gaat degraderen.
Als dat niet het geval is, begin je gewoon weer op 0 in de B.
Volgens mij niet, als ik het volgende lees:
Degradatie:
Bij het bereiken van een stand van –10 degradeert men uit de hoogste klasse en krijgt men aan de onderkant er een klasse bij. Winstpunten uit beide klassen worden afgeboekt:
Voorbeeld:
• Een combinatie behaalt een stand van L + 10 en M – 10. De combinatie degradeert uit de klasse M en de nieuwe stand wordt nu B + 0 en L + 0. De regeling van versneld promoveren naar de klasse M blijft voor deze combinatie bestaan omdat al eens een winstpunt is behaald in de klasse M. Het versneld promoveren na degradatie is toegestaan wanneer een winstpunt is behaald in de klasse L in dit geval Zie ook: http://www.knhs.nl/objects/00012384.pdf
Zoals ik het lees gaat het als volgt:
Je bent B+12/L-10. Echter, heb je al eens een winstpuntje gehad in de L. Je degradeert tot BB+0/B+0. Als je weer een keer een rondje foutloos B hebt gesprongen, mag je versneld promoveren naar de L omdat je al eens L+1 bent geweest.