Weer een vraag.. Mijn welsh hengstje van 2, houdt ontzettend veel van spelen en als je hem een beetje uitdaagt reageert ie er meteen op door als een gek door de wei te rennen.. Nu denk ik zelf dat hij nooit met andere paarden is opgegroeit en dus niet weet dat hij met ons (mensen) zachtjes aan moet doen, want uiteindelijk komt hij na het rennen en gek doen naar je toe en begint tegen je op te steigeren en in je benen proberen te bijten.. Eigenlijk net zoals ze bij een soortgenoot zouden doen!
Onze wei is groot zat voor nog een paardje, dus nu zit ik te denken of hem het goed zal doen om een soortgenootje erbij te zetten waarvan hij dus kan leren en misschien dan wel onderscheid kan maken tussen mens en paard??? Dan hoeven wij ook niet meer met hem te spelen, want hij heeft wel vriendjes in de wei (kipjes) maar die spelen natuurlijk niet leuk
en is het voor hem misschien makkelijker te begrijpen dat hij bij een soortgenootje wel kan klieren en spelen en bij ons gewoon lekker luisterd.Wat vinden jullie??
Niet in de opfok met jonge paarden maar in een kudde met ervaren merries.
). Maar als de sodemieter in een gemengde groep en als je hem in de hand hebt opvoeden!!
Dat is gewoon vragen om problemen..