Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

mika11 schreef:Dat heb ik nog nooit gehoord, rare reacties dan van die mensen.
Ik rij helemaal geen wedstrijden, je rijstijl/techniek hangt echt niet af van de klasse die je rijdt, hoor.
Of sowieso of je wedstrijden rijdt.
Er zijn genoeg B ruiters die veel ontspannender en vriendelijker rijden dan Z ruiters.
Ik kijk vaak om me heen of ik wat kan oppikken van ruiters met hoger niveau dan ik , en ik ben vind ik zelf nog niet eens een B-wedstrijd waardig (al denken andere er anders over). Maar dan zie ik hoe sommige die ruiters hun paard aan de teugel werken (zagen) en zitten te bonken in het zadel bij het doorzitten. En dan denk ik... laat mij dan maar lekker niveau-loos met heel licht contact proberen mijn pony naar ontspanning te rijden
en loopt hij niet perfect aan de teugel , tja jammer dan!
N_jumping schreef:ik hoor vaak mensen zegge oo die start pas in de B dus die kan vast niet goed rijden
Nies_ schreef:N_jumping schreef:ik hoor vaak mensen zegge oo die start pas in de B dus die kan vast niet goed rijden
Tja, ik hoor ook veel mensen zeggen 'wooo die rijdt AL L' nounou, L, dat stelt veel voor zeg.. Wedstrijd niveau zegt weinig imo, sommige beginnen heel laat met wedstrijden en moet toch in de B beginnen, anderen starten gewoon heel vaak en dan kom je wel een paar keer een 'lieve' jury tegen, dan hebben sommige een heel makkelijk paard terwijl anderen een heel moeilijk paard hebben. Nee, vind niet dat je iets over iemand zn rijden kan zeggen nav zijn/haar wedstrijdniveau. Natuurlijk kun je wel een inschatting doen, maar er zijn zat Z ruiters die ik toch echt bagger vind rijden.
_Esther_87_ Wat vind jij lang losrijden dan? Ik ga altijd een uur van te voren zadelen en mn wedstrijd kleding aantrekken (jasje, zelfknoop plastron, haar, laarzen) daarna ga ik gelijk losrijden, zal ongeveer een half uur zijn. Ga weleens met iemand mee op wedstrijd (nu Z1) en die rijdt wel een heel stuk langer los.

daNiielle_ schreef:De manieren op het inrij-terrein vind ik ver te zoeken bij de B ruiters.
Ik kan in de Z een stuk relaxter inrijden omdat deze mensen ervarener zijn, en de situaties ook wat beter inschatten..
Danique_G schreef:Ik heb voor iedereen respect als diegene leuk rijd en er plezier in heeft, of dat nou een kind van 6 is die net rijd of een volwassene die heel hoog rijd. Diegene moet uiteraard ook wel een beetje lief zijn.
Ik zie bijvoorbeeld mensen chagrijnig op het paard zitten en dan denk ik soms echt: 'Je doet het toch voor de lol, de hobby of de sport? Dan moet je het leuk vinden en niet op alles lopen zeiken wat mis gaat of toevallig voor je rijd, ongelukjes kunnen immers gebeuren.'
Ik denk dat je voor de B niet langer nodig hebt dan ongeveer een half uur losrijden omdat je immers minder pittige dingen gevraagd krijgt als bijvoorbeeld M/Z weet ik al niet wat. Hoewel, ik er voor de zekerheid altijd 40 min van te voren opga voor het geval dat (inlopen, paard stelt zich aan enz enz) En als het meevalt dan ga ik gewoon even lekker rond stappen aan de lange teugel.