Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
en langer laat ik haar niet zonder drinken staan, dat is gewoon niet gezond, dat doe ik niet. 
en dan komt ze het idd leegdrinken, maar ze doet er alles aan om de nippel te vermijden en ze kan het effectief ook leegdrinken zonder de nippel aan te raken. de bakken hangen er inmiddels al 2 weken, vandaag is de 3de dag dat ze ook nergens anders water kan halen en ze drinkt er nog steeds niet zelf uit. ik durf haar niet langer zonder water laten staan. 
Clickeren kennen we beiden niet, dus dat is helaas ook geen optie. Maar ik wacht nog even af of er iemand nog bruikbare tips heeft, die bak kan ik niet meer naar de winkel terugbrengen namelijk
Zinn schreef:ik heb haar al 2 dagen zonder drinken verder laten staan en ze gaat nog steeds niet uit zichzelf er tegen duwen, dus ze doet het nieten langer laat ik haar niet zonder drinken staan, dat is gewoon niet gezond, dat doe ik niet.
Zinn schreef:een emmer vers water geven na 3 dagen vind ik geen verwennerij...
ik ga haar niet langer zonder water laten staan, punt. Ik vraag gewoon om tips om haar te helpen het minder eng te vinden. Het geen kwestie van dat ze het nog moet uitzoeken, want ze weet perfect waar er water te halen is ondertussen. Ze weet ook heel goed hoe het werkt, want ze doet alles om te vermijden dat ze die nippel aanraakt, ze weet heel goed dat er dan water uit komt en dat vind ze eng.
criollolover schreef:Zinn schreef:ik heb haar al 2 dagen zonder drinken verder laten staan en ze gaat nog steeds niet uit zichzelf er tegen duwen, dus ze doet het nieten langer laat ik haar niet zonder drinken staan, dat is gewoon niet gezond, dat doe ik niet.
2 dagen helemaal zonder water??? heb je niet ff stiekum een beetje gegeven? ze krijgt echt vanzelf dorst en dan gaat ze wel drinken hoor, ff door de zure appel heen bijten........mijn 2 jarige wou eerst ook niet drinken uit de bakjes, vond het heel erg moeilijk en heb haar toen stiekem met de emmer water gegeven, maar uiteindelijk hebben ze mij opgesloten en kon ik niet meer bij mijn paard komen. ( grapje hoor) toen ik weer op stal kwam dronk ze gelukkig eindelijk uit de bakjes.......
monica08 schreef:En als je er een appel in legt tegen de lepel aan zeg maar? Als ze wat kracht zet, drukt ze de lepel naar achteren en gaat het water stromen. Heeft ze meteen een beloning

En dan maar tot die tijd telkens zelf haar drinkbak vullen en ook vullen als je de stal verlaat zodat je zeker weet dat ze in elk geval dat heeft
. Eigenlijk doet ze nu zelf wat wij eerst voor haar deden. 
Zinn schreef:appel werkte niet, die hapte ze er gewoon uit. Ondertussen drinkt ze wel, maar we hebben de schroef bijna helemaal dichtgedraaid zodat er bijna geen geluid meer is en een heel zacht stroompje. Zo duurt het wel langer voor ze genoeg gedronken heeft, maar ze durft het nu in ieder geval wel. Als we het harder zetten stopt ze weer met drinken, dus we laten het zo maar staan.
ze is er toch echt bang van als het wat meer open zetten