Pony overleden ongeluk - Duitsland, achterhaalbaar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Xamevoli

Pony overleden ongeluk - Duitsland, achterhaalbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 21:38

Hallo,

Een paar maanden geleden kreeg ik te horen dat mijn vorige pony is overleden bij een ongeluk in Duitsland, nu heb ik er nog steeds moeite mee om het te accepteren, en wil ik dus graag uitzoeken of je dat ergen kan achterhalen?

Hij heeft een chip, en was/is geregistreerd bij het NSPS..

Ik weet natuurlijk niet precies hoe dat gaat in Duitsland, of daar ook een soort Rendac is (ik neem aan dat hij door zo'n soort bedrijf is opgehaald) en hoe dat geregistreerd word? (en of dat word doorgegeven aan Nederland.. of het NSPS.)

Ik hoop dat er een aantal (Duitse?) bokkers zijn die me hierover kunnen informeren!
En als het te achterhalen is waar ik dan moet vragen

Bij voorbaat dank!

cissy

Re: Pony overleden ongeluk - Duitsland, achterhaalbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 13:39

Kun je niet degene vragen aan wie de pony verkocht is?

Deauke_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 14:45

ja inderdaad ik zal die mensen op bellen aan wie je hem verkocht heb en die kunnen je vast meer vertellen wat er gebeurt is.
heel veel sterkte er mee vreselijk hoor.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 01:00

je zult het de mensen zelf moeten vragen denk ik

er is een soort rendac maar die kijkt niet naar de chip en naar een chip word ook niet gevraagd als je de ophalingsopdracht geeft ,ook niet naar papieren van betreffende dier

voor juli 2009 bestond er geen chipplicht en paarden geboren voor juli 2009 hoeven ook geen chip te hebben ,alleen een pas is voldoende voor die groep
men werkt hier weinig nog met de chip zeg maar

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 01:33

En laat Duitsland nou ook alleen een chipverplichting hebben voor wedstrijdpaarden. Alles wat onder de noemer recreatie gaat hoefde nog niet gechipt.

Er is in Dld idd wel iets ala Rendac maar of je hem/haar daar kan achterhalen ????? moeilijk denk ik. Als je pony is ingeslapen is het zeker opgehaald, maar als het naar een slager is gegaan wordt dat achterhalen al helemaal lastig.
Overlijden wordt zover ik weet niet doorgegeven aan de stamboeken in NL. Mijn Quartermerrie was ook in NL geregistreerd met paspoort, maar daar is niets mee gedaan. Ik heb het paspoort ook nog steeds.

Ik denk dat je beste kans is bij diegene die de pony van je gekocht heeft. Ik zou zo nl geen instantie weten waar je dat kan navragen.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 01:41

Ben ook bang dat je niet echt verder komt, behalve bij de eigenaren waar de pony van was.
Succes.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 08:41

In Duitsland is inderdaad wel een soort Rendac, maar daar wordt niet geregistreerd wat er is opgehaald. Toen ik mijn pony hier heb laten inslapen, is ze ook door de duitse rendac opgehaald, maar ik hoefde niet door te geven om welk paard het ging. Ook bij de paspoortinstantie (ze was in DL geregistreerd) heb ik niets doorgegeven.

De enige manier is contact opnemen met de eigenaren (of in ieder geval waaraan jij hebt verkocht).