maximale tijd paarden in trailer verplaatsen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marry22

maximale tijd paarden in trailer verplaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 19:26

Het lijkt mij leuk om in de toekomst hier en daar eens een keer ergens anders te gaan rijden, ik vraag me alleen af hoelang je een paard in een trailer kan vervoeren zonder dat hij ergens last van krijgt of het vervelend gaat vinden? En dan bedoel ik achter elkaar vervoeren zonder tussenstops. De daaropvolgende vraag is dan ook hoe je aan een paardentaxi komt, ik weet dat ze bestaan maar is er ook een site voor bijvoorbeeld dat je ze kunt bestellen? Of gaat het voornamelijk via particulieren die zelf een paardenwagen/trailer hebben? Wat zijn jullie ervaringen ermee?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 20:07

Ligt eraan of je op 1 dag op en neer wil of ergens heen gaat voor een paar dagen.
Als wij op dezelfde dag heen en terug willen heb ik de max van 1 uur en een kwartier gestelt.
Voor een weekendje weg of vakantie staan onze paarden weleens circa 3 uur op de trailer.

PBA_

Re: maximale tijd paarden in trailer verplaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:07

Dat ligt ook een beetje aan het paard. Is die rustig of is het wat spannender allemaal. Je moet er rekening mee houden dat met de trailer rijden ook een inspanning is voor het paard. Hij moet zich telkens corrigeren met zijn balans. Komt er ook op neer, dat hoe verder weg je gaat, des te langer je even moet wachten met rijden om hem even te laten herstellen. Idem na het rijden.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:10

Ik ben vanuit het Noorden van Nederland naar Koblenz gereden met paard in de trailer. Is een rit van 5-6 uur, ik heb daar maar 1 stop gemaakt. Maar paard staat vaker op de trailer, dus die is een beetje afstanden wel gewend. Voor trailerritten tot 2,5 uur maak ik geen stop meer.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:13

Voor ritten binnen NL zou ik me geen zorgen maken, paarden kunnen best lang in de trailer staan, mits de trailer comfortabel en veilig voor ze is en er een capable chauffeur rijdt! Rijstijl is op lange afstanden belangrijker dan de reistijd.

Paardentaxi's zijn overal in Nl te vinden, kijk maar eens op Marktplaats of hier op Bokt in de afdeling commercieel, reken wel op een prijskaartje naarmate je verder weg gaat.