Kunnen deze tijden zomaar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marjolein_el

Kunnen deze tijden zomaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 18:28

Hoi bokkers,

volgende week zaterdag heb ik weer wedstrijd. Tot mijn verbazing zag ik dat ik mijn tweede proef 6 minuten na de ander moet starten. Ik moet om 12:04 en 12:10.

Ik vroeg me af of dit zomaar mag en kan? Ik heb namelijk astma en heb na mijn proef toch wel 5 minuutjes nodig om op adem te komen. Daarnaast vind ik het ook fijner om tussen de proeven door mijn pony even tot rust te laten komen en haar weer even opnieuw op te kunnen pakken. Want zoals het er nu naar uit ziet moet ik na mijn 1e proef meteen mijn andere in.

Hopelijk hebben jullie antwoord voor me!

Groetjes, marjolein

SheridaD

Re: Kunnen deze tijden zomaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 18:30

Ja, dit gebeurt met name op buitenwedstrijden vrij vaak.
Je zou de organiserende vereniging kunnen mailen of bellen en je probleem uitleggen. Eventueel kun je een verklaring van je astma overleggen?

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 18:32

Ik weet niet beter of de proefjes worden meteen na elkaar gereden...
Ik zou het overleggen :j

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 18:34

Ik vraag me ook af of je hier wat mee kunt.
Mijn moeder heeft geen astma, maar is wel afgekeurd en heeft heel veel last van haar lijf. Ze start nu L1 en heeft MINSTENS 5 minuten nodig om bij te komen. Nu moest ze laatst ook gelijk door maar dat trok ze gewoon echt niet. Proef was dan ook niet echt goed meer. :+ Na de 2 proeven was mijn moeder helemaal benauwd enzo.

Ik dacht eigenlijk dat rust tussen 2 proeven standaard was.
Kun je hier nou echt wat mee of niet?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 18:37

dat haal je toch ook niet een proef duurt 7 minuten? dus dan zou je te laat zijn voor je tweede proef.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 18:41

Er staan er maar 6 voor hoor.
Als jij hem in 7 minuten rijd mis je een versnelling op je paard. :D

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 18:43

hahah ik rijdt hem altijd sneller dan 6 min :P ook niet de bedoeling. Maar ik dacht dat er echt standaard 7 min voor stond :Y)

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 18:43

Hier is dat vrij gebruikelijk, ik trek het ook niet hoor :o
Ik treuzel altijd op weg naar de volgende ring, even tijd om op adem te komen is toch niets te veel gevraagd? Even de vereniging bellen en vragen hoe het zit is het beste :) Moet er wel bij zeggen dat ik er geen kwartier over doe om naar de volgende ring te gaan, dat vind ik niet eerlijk tegenover de rest en de vereniging want dan loopt het steeds uit.
Laatst bijgewerkt door KimE op 07-07-11 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 18:58

hmm oké zo te lezen is het vrij gebruikelijk. Ja de vereniging mailen zou kunnen maar ik denk niet dat ik het doe. Ik heb wel last van mijn astma maar zo vreselijk erg is het ook weer niet, dus al die moeite om de tijden te veranderen bespaar ik ze dan maar. Dus ik denk dat ik het gewoon maar zo probeer, als het niet gaat weet ik dat meteen voor de volgende keer. En vorig jaar op die wedstrijd liep ook alles door elkaar dus wie weet zal dat nu ook wel zo zijn.

Toch bedankt allemaal!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 19:48

Ik vind het toch wel behoorlijk krap gepland hoor := wij tellen als vereniging altijd zowiezo 7 minuten voor het rijden van een proefje (en zelfs 8 als de ringen verder uit elkaar liggen), omdat t vaak ook nog ff duurt voordat je mag starten vd jury enzo ;) en dan ook altijd toch wel minstens 7-15 minuten "rust" ertussen :j

Ik zou nonchalant ff vragen of dat wel klopt zo krap :) want zo heeft verenigingsgenootje ook al eens planning gemaakt en vergeten dat ze het proefje ook nog moesten rijden :+ maar dat zag ik toen nog op tijd voor ze online kwamen :)

Denk dat ze zo in ieder geval uit gaan lopen :Y)
Laatst bijgewerkt door grid op 07-07-11 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 19:51

En als de eerste ring een beetje uitloopt, hoe doen ze dat dan? Want dan kun je nooit op tijd zijn voor je 2e proef.... 'k zou er inderdaad gewoon even om vragen bij de organisatie om met een andere tijd te kunnen switchen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 19:53

Standaard zijn het 8 proeven in een uur.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 20:24

Nee vind ik niet raar, en dat kan zeker zomaar.
Ik zou het zelf erg fijn vinden. Start soms ook 2 proeven
direct achter elkaar. :j Komt hier wel voor hoor.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:24

Het is inderdaad vrij normaal. Ik moest afgelopen week ook vanuit de ene ring meteen de andere in.....
Je kunt proberen om contact op te nemen met de vereniging en het verhaal van je astma uitleggen. Misschien kunnen ze wel wat schuiven zodat je wat tijd tussendoor hebt.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:25

Misschien ben ik de enige, maar ik vind het wel raar. Ik ben niet anders gewend als dat er zeker 20-30 minuten tussen de starttijden zit.. dus zeker een kwartier ertussen.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:40

Vrij 'normaal' als je het niet aan durft (wat ik wel kan begrijpen) kan je ook 1 proef starten ;)

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:51

Miseria schreef:
Misschien ben ik de enige, maar ik vind het wel raar. Ik ben niet anders gewend als dat er zeker 20-30 minuten tussen de starttijden zit.. dus zeker een kwartier ertussen.

Is wel opmerkelijk dat in het westen 30 min tussen je starttijden zit en dat in het oosten 15 min tussen zit. Ik rij pas sinds 1 jaar in het oosten wedstrijden en was dus altijd gewend dat in Noord-Holland er een half uur tussen zat en nu hier zo snel op elkaar. Maar is ondervind er eigenlijk geen hinder van, vindt het wel pretig eigenlijk.

Maar in het geval van de TS is het wel erg krapjes gepland :o

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:54

Misschien omdat er minder starts zijn? Bij ons op de vereniging proberen ze altijd groepjes van 4 te maken, dan heb je dus deze tijden bv:

9:00 Combinatie 1
9:07 Combinatie 2
9:15 Combinatie 3
9:22 Combinatie 4

En dan
9:30 Combinatie 1
9:37 Combinatie 2
9:45 Combinatie 3
9:52 Combinatie 4

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:54

Ik vind het juist fijn! Anders kak je in. Op buitenwedstrijden is het gebruikelijk, ik zou wensen dat het indoor ook zo was!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:57

Ik heb nog nooit pauze gehad tussen de proeven door, 2e proef sluit altijd direct aan op de eerste.. Soms moet je alleen nog even wachten op je voorganger, maar verder heb ik nog nooit hoeven 'wachten'.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 10:58

Dressuurgek schreef:
Miseria schreef:

Is wel opmerkelijk dat in het westen 30 min tussen je starttijden zit en dat in het oosten 15 min tussen zit. Ik rij pas sinds 1 jaar in het oosten wedstrijden en was dus altijd gewend dat in Noord-Holland er een half uur tussen zat en nu hier zo snel op elkaar. Maar is ondervind er eigenlijk geen hinder van, vindt het wel pretig eigenlijk.

Maar in het geval van de TS is het wel erg krapjes gepland :o

ja klopt ik heb eigenlijk nog nooit anders meegemaakt dan dat er 30 m tussen zitten. vandaar dat ik het best raar vond

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 11:01

Ik heb net een mailtje terug dat ze 30 minuten tussen elke proef hebben gepland, dus dat de tijden van mijn catagorie niet kloppen. Dus probleem opgelost :D

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:03

30 min is ook weer veel vind in :')
Maar indd probleem opgelost :D

Succes ;)

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:06

Op de plekken waar ik start is het ook vrij gebruikelijk om in het buitenseizoen meteen na de eerste proef de tweede proef te rijden.
Vaak kan je nog wel een paar rondjes rond de ring rijden, misschien kan je dan nog even stappen?
Edit: Zie dat het al opgelost is! Fijn :)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:06

Miseria schreef:

echt?

Ik moet altijd echt meteen door, vind het overigens vanaf het M wel fijn even 5 minuutjes op adem komen hahaha.