Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Mabotje schreef:Citaat:Hierop kregen we een zeer vreemde reactie, dat het geen werk was dat wij dat niet doorgegeven hadden
Nou, dan lijkt het me toch duidelijk? Waarom zou hij dan nóg een keer moeten laten weten dat de koop niet door gaat? Zijn reactie lijkt me genoeg denk ik?
Brendy567 schreef:Wij hebben deze merrie ook gekocht en daar stond geen bemerking bij klinisch rapport, wij hebben dit wel laten doen om problemen achteraf wanneer de merrie in Canada zou zijn te voorkomen. De dierenarts heeft haar goedgekeurd daar dit GEEN gebrek is, zeker niet voor de fok. Je ziet het ook amper. We hadden foto's doorgestuurd duidelijk alleen van het hoofd dus het was duidelijk te zien. Deze man heeft zelf ook bij de fokker geïnformeerd naar wat ik van de fokker vernomen heb en deze heeft ook aangegeven dat er niets aan de hand is. Het gaat er ook niet om dat hij teruggetrokken heeft maar een mailtje dat de koop niet doorgaat is toch het minste wat hij kan sturen. Ik vind het onfatsoenlijk, niets meer van je laten horen terwijl je eigenlijk het paard gekocht heb. Wij hadden helemaal niet boos hierom geweest maar om zijn manier van doen wel. En vandaar dat we zijn naam vernoemen dat wanneer iemand met hem in zee gaat er wel op voor bereid is. We zijn in alle mails zeer behulpzaam en vriendelijk geweest. Dus wij zijn tot het laatst netjes geweest.

Angela schreef:Je bent enkel de kosten voor keuring kwijt, wat heel gewoon is dat deze voor de verkoper komen als het paard niet wordt goedgekeurd. Je bent niet opgelicht, je hebt gewoon je paard laten keuren voor een koper, het dier heeft een bemerking, en de koper ziet (daarom?) van de koop af.
Gewoon jammer maar helaas... In het vervolg zou je ook kunnen afspreken dat de keuring altijd voor rekening van de koper komt (op papier, niet alleen mondeling). De rekening voor de keuring moet dan ook echt op naam van de koper komen, zodat duidelijk is wie er moet betalen.