Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Swammy1 schreef:Laat eens een ander paard meelopen, als ze dan normaal doet, weet je dat ze heimwee heeft naar haar kudde,
Hoe je dat moet oplossen; Geef haar vertrouwen en maak jullie band sterker.
Suc-6!
zo wilde ik ook niet overkomen. Excuses hiervoor.
Heel veel succes!!!! ik blijf je topic volgen. 
lydia261067 schreef:Hoi,
Mijn zus Martine heeft al een berichtje geschreven dat ik ook een merrie heb die lastig uit het land te halen is tijdens haar hengstigheid. Dat klopt, ze wordt soms echt een "drakie", niet te herkennen met hoe ze is als ze niet hengstig is! Ze wil echt bij haar groep van 7 blijven, dat begrijp ik ook. (Ze zit zichzelf enorm in de weg, dat is iets wat ikzelf ook herken als ik zelf last heb van mijn hormonen!) Eerst wist ik niet hoe het kwam als ze zo dwars deed, maar nu weet ik zeker dat het met haar hengstigheid te maken heeft. Vooral met grondwerk kan ze heel erg de grenzen opzoeken en kan echt pisnijdig reageren en haalt alles uit de kast: steigeren, bokken, piepen, rennen, dreigen etc. Eerst liet ik mij daar heel erg door beinvloeden, nu blijf ik rustig, geef, zodra ze gaat doen waar ze zelf zin in heeft heel duidelijk richting aan en na verloop van tijd wordt ze vanzelf weer rustig en dan pik ik het grondwerk weer op, maar ik ga dus wel door tot ze doet wat ik vraag. Zij leert mij een heleboel!! Ik ga me nog verdiepen in dat Moody-Mare. Heel veel succes met je Merrie. Blijf glimlachen he!! Ze bedoelen het echt niet persoonlijk!! Het belangrijkste is dat je je eigen ruimte wel beschermd en dat je duidelijk aangeeft wat je wil.
Ik ben ook benieuwd, ze zouden vandaag die kruiden komen bezorgen maar zijn nog steeds niet geweest, beetje jammer! Nu maar hopen dat ze maandag komen.