Ervaring Petrie laarzen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Isis_Quinto

Ervaring Petrie laarzen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 17:36

Heey bokkers !

Voor mijn verjaardag mocht ik rijlaarzen uitzoeken,
Nu ben ik naar de winkel gegaan en heb hele mooie Petrie Glasgow rijlaarzen gepast.
Ze paste goed , alleen het prijskaartje is natuurlijk wel hoog , dus heb hem nog maar niet aangeschaft.
Nu is mijn vraag aan jullie, is het de prijs waard?
Gaan ze snel kapot , of kun je er als je er zuinig mee bent en goed verzorgd, zon 5 jaar mee?
Omdat het een dressuurgerichte laars is , zou je er dan wel wat mee kunnen springen?
Ik wil ze vooral voor de wedstrijden gebruiken en zon 2-3 xper week voor trainging.
Of weten jullie mischien nog een andere goeie laars , met een niet al te hoog prijsje?
Kan ik misschien beter gewoon schoenen met chaps kopen?
Wil natuurlijk wel zeker weten of ik een goeie aankoop doe , want ja het is wel prijsje.
Dus ik hoor het graag !

xx
Laatst bijgewerkt door Isis_Quinto op 06-07-11 18:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:40

Ze gaan zeer snel kapot bij regelmatig gebruik.

Als je perse Petrie laarzen wilt, bestel ze dan in Rundleder.
Die blijven wel lang goed!

Succes met je keuze.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Ervaring Petrie laarzen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:53

Ik heb de Petrie Standard, idd van rundleder en die zijn nu zo'n 5 jaar oud. Ik gebruik ze vrij intensief maar ze zien er (op wat ongelukjes na met mijn eigen schuld) nog erg mooi uit. Ik gebruik ze nog steeds als wedstrijdlaars want ze zitten erg fijn. Iedereen vindt ze erg hard, maar ik vind ze juist lekker veel steun bieden :)

Let wel op dat de zool van je laars genaaid is en niet gelijmd, genaaid gaat veel langer mee.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:25

Ik heb de gewone rundlederen petries, nu zo'n 5 jaar. Ze zijn nog steeds helemaal super :j

Ik zou in ieder geval voor rundleer gaan, zonder ritsen e.d, want die gaan meestal regelmatig kapot.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:29

Sonador schreef:
Ze gaan zeer snel kapot bij regelmatig gebruik.

Als je perse Petrie laarzen wilt, bestel ze dan in Rundleder.
Die blijven wel lang goed!

Succes met je keuze.

Grappig dat je het zegt, ik liet laatst Coventry's aanmeten, en vertelde dat ik de Glasgow 'al' 3 jaar had.
Nog niks aan kapot, die man zat me aan te kijken alsof ik gek was. Die maakte toch ook even duidelijk dat die laarzen helemaal niet bedoeld zijn voor dagelijkse training (van meerder paarden). :o

Maar om antwoord te geven op je vraag; Mooie laarzen voor op concours, zonde om mee te gaan trainen.
Tenzij je ze heel goed onderhoud, dan gaat het prima.
Voor die prijs kun je bijv. ook de nieuwe van Ariat aanschaffen, deze zijn speciaal ontworpen voor dagelijks gebruik.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:31

Ik heb Petrie Anky met rits. Heb ze al ruim een jaar en daarvoor heeft iemand anders ze nog gebruikt. Ik gebruik ze bijna elke dag en heb een kleine beschadiging door slecht schoonmaken. Voor de rest vind ik het superlaarzen!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:32

Isis_Quinto schreef:
Gaan ze snel kapot , of kun je er als je er zuinig mee bent en goed verzorgd, zon 5 jaar mee?

Ik doe niet aan zuinig en goed verzorgen. Mijn eerste paar Petries heeft het 10 jaar volgehouden en die heb ik eigenlijk alleen vervangen omdat ze te krap waren geworden. Mijn kuiten waren in de loop der jaren wat dikker geworden :+
Mijn huidige paar Petries gaat nu al zo'n 5 jaar mee. Zuinig en verzorgen komt nog steeds niet in mijn woordenboek voor, maar als ik ze poets zien ze er nog als nieuw uit. Er moet ondertussen alleen een nieuw hakje onder, maar dat houd je toch.

Ik heb zelf de Petrie Standaard volgens mij en toen ik vorige week springzadeltjes aan het passen was voelde ik voor het eerst de schacht in mijn knieholte prikken. Ik weet niet hoe kort je zit met springen, maar ideaal is dat niet.

Petries staan er wel om bekend erg stug te zijn en het inlopen zal je zeker gaan voelen.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:33

ik heb ook petries! zijn zo ontzettend goed, ben er niet heeel voorzichtig mee.
Heb ze laatst een keer weer helemaal schoon gemaakt en ingevet :P zien er echt uit als nieuw!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:34

Falona schreef:
Petries staan er wel om bekend erg stug te zijn en het inlopen zal je zeker gaan voelen.

De glasgow niet hoor, die is lekker soepel.
Inlopen is ook geen probleem als je ze op maat hebt!

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:35

daNiielle_ schreef:
Falona schreef:

De glasgow niet hoor, die is lekker soepel.
Inlopen is ook geen probleem als je ze op maat hebt!

Ik heb ook nergens last van gehad?

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:39

Ik heb de petrie Athene nu een jaar en ik vind erg fijne laarzen. Ze zien er nog steeds goed uit en zitten super.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 19:07

Ik ook niet, maar ze staan er wel om bekend ;)

Isis_Quinto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 19:12

Dus , het is wel een aanrader? Als je ze hebt ingelopen , zitten ze ook wel lekker?

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 20:06

Ik vind petrie laarzen zeker wel aanraders :D En het inlopen ook van de rundlederen laarzen viel mij reuze mee :j Ze zitten verder heerlijk , maar ik loop er ook echt alleen van kast naar paard en van mijn paard weer terug naar mijn kast mee. Wat betreft die rits... persoonlijk vind ik het wel handig en nog nooit problemen mee ondervonden.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 20:21

Ik zit met hetzelfde als jou, ben ook van plan om die Petrie glasgow laarzen te kopen. Maar rijd alleen veel minder, misschien kunnen ze dan langer mee. En ze zijn ook voor springen geschikt volgens mij. Die met een hogere boog zijn juist voor dressuur. Bij een ruitersportwinkel hier in de buurt (site: horselover) zijn ze trouwens €240 en bij de meeste andere winkels zijn ze duurder.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 20:26

ik heb de Petrie Glasgow, en ik vind het heel fijne laarzen. ik rijd er toch bijna dagelijks mee, voor een halfjaar nu, en ze zijn nog als nieuw. Ik spring er ook mee en dat gaat prima, ik doe er niet zuinig of extreem voorzichtig mee, alleen af en toe schoonmaken en leercreme er op :)

Isis_Quinto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 20:57

Okee , dankjewel voor de reacties allemaal !

Ik heb een moeilijke maat , dus is die iets te hoog , voor dressuur kan het wel , maar voor springen,....
Is het dan nog zo dat ze een beetje ''inzakken'' ?
Op maat laten maken is wel duurder, dus dat zit er ook niet in.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 21:25

Koop alleen geen 2e hands.
Ik heb nieuwe en die lopen en zitten perfect nooit last gehad.
Dacht koop er 2de hands bij heb blaren zo groot als tennis bal.

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 22:02

LinsxDot schreef:
Koop alleen geen 2e hands.
Ik heb nieuwe en die lopen en zitten perfect nooit last gehad.
Dacht koop er 2de hands bij heb blaren zo groot als tennis bal.

Tja Lins... wie ze billen brand(of dit geval 2dehands laarzen koopt).. moet op de blaren lopen :P

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 22:04

Ha-ha-ha grappiigggg ;( geef gewoon mijn wilde pony de schuld van de blaren.

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 22:07

Pfff ik ben zo grappig :') Jaa je moet hem ook zo hard trappen met je mooie laarzen :P

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 22:08

ik heb petrie's gehad maar, ik heb nu de niro boots, ze zijn goedkoper en ik vindt ze ook fijner

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 22:10

Zonde he van de laarzen dan he hihi maar we gaan off topic onder mijn woestige nep hengst

xkellyx7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 15:16

Ik heb 2 paar petrie laarzen en ik zweer erbij! _/-\o_ vrijwel GEEN last gehad met inlopen en die van mij blijven (met de nodige verzorging) ook super! Vind het erg fijne laarzen en ik ben er heel blij mee! Vooral de nieuwe modellen en kleuren zijn weer erggggg verleidelijk! :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 17:06

Ze zijn ook niet om mee te lopen, maar om mee te rijden...... ik loop er idd ook mee van kast naar paard en van paard weer naar kast.

Ik heb de Hampshire, die lopen geweldig, fijn voetbed, heerlijk soepele laars, maar iets minder geschikt voor dagelijks gebruik.
De standaard heb ik ook, die zijn wel stug en vrij hard, maar fijner om mee te rijden, zien er mooi uit :j