Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
manex schreef:O. Oke. Ik dacht eigenlijk dat (net als bij een trailer) de veer aan de buitenkant onder de klep zat en dat de klep op dezelfde manier als bij een trailer dicht zou gaan. Dichtduwen dus ipv omhoog trekken.
Delphi2 schreef:Is nog steeds dezelfde wagen i.d.d. de (hydraulische) achterklep handhaven we gewoon, die wordt nog regelmatig gebruikt voor verhuizingen, hooitransporten etc. en die wil ik dus niet verbouwen en verlengen om hem gecshikt te maken als klep om de paarden te laden.
Het gaat dus om de zijklep, die wil ik dus vervangen hebben en dan ook weer in mijn eentje kunnen sluiten
Delphi2 schreef:Ik heb een keer iemand gezien die dat dus ook deed, dit eindigde in een stalhoudster met een gebroken heup en een paard op straat, dus ik heb hier geen goede ervaringen mee. Ik zal het mijn paarden best kunnen leren maar ik neem regelmatig paarden van anderen mee, daarnaast wil ik niet afhankelijk zijn van de hydraulische installatie (ook slechte ervaringen meet, vrachtwagen in de fik van een kennis, bedrading doorgebrand en de klep ging niet meer open). Daarnaast is een stevig hekwerk wat makkelijk in en uit te klappen waarschijnlijk ook behoorlijk arbeidsintensief en dus kostbaar.
Ik wil de achterklep gewoon in deze staat bewaren waar die voor bedoeld is, verhuizingen enzo. En de zijlader weer makkelijk bedienbaar maken, die paar honderd kilo maakt mij niet zoveel uit.
Delphi2 schreef:Citaat:De meest simpele oplossing is met een set veren onder de wagen, zoals zoveel kleppen op paardenwagens werken (ook bij mijn vrachtwagentje).
Zoiets zat ik dus aan te denken, maar ik zoek dus iemand die daar ervaring mee heeft en eventueel leveranciers weet.