Niet anders dan naar de 'normale' wedstrijden. Hoogstens dat ik zelf iets gespannender ben Twee weken voor de wedstrijd begin ik met proefgerichter trainen en de dag voor de wedstrijd rijd ik 'm alleen laag, rond en over de rug zodat ie op de wedstrijddag een beetje losser is. Uiteraard tussendoor voldoende afwisseling.
vooral niet ontzettend veel meer dan dat ik normaal rijd. Daar moet je namelijk wel mee uitkijken. Wat ik je zeker weten kan aanraden maar wat Olympus_ ook al zei is dat je de proefjes gaat oefenen en ze ook uit je hoofd gaat leren voor de zekerheid.
Lotje02
Geplaatst: 07-07-11 09:11
Wij starten sinds kort in de B en ik train niet veel anders als anders. Een week voor de wedstrijd ga ik wel wat meer oefenen op de onderdelen uit de proef, probeer ook goed op de bordjes te rijden en te zorgen dat mijn paard los is en aan de hulpen staat. Voor mezelf leer ik de proef uit mn hoofd.
Afwezig
Geplaatst: 07-07-11 10:23
Ik denk dat het per niveau verschilt, in de B rijd je minder intensief dan in het Z of hoger Ik pak hem een week van te voren meer wedstrijdgericht op en ga o.a. de lijnen uit de proef oefenen
Ik rijd L2 en pak gewoon wat onderdelen uit de proef en 1x de gehele proef oefenen.
Dressuurgek
Geplaatst: 07-07-11 11:44
Ik hou gewoon mn weekindeling aan zoals ik deze normaal ook heb. 2 weken voor de wedstrijd pak ik de oefeningen alvast mee tijdens mn rijden. 1 week voor de wedstrijd rij alletwee de proeven een keertje helemaal (liefst in de les) en dan op wedstrijd
Heb geen standaard training, alleen 2 punten zijn wel altijd hetzelfde:
Een week van te voren train ik nog op de aandachts-punten. En 1 dag van te voren bestaat de training alleen uit loswerken, verder geen zwaar werk.
Verder houden we het werk afwisselend, soms zelfs een crosstraining voor een dressuur wedstrijd.
marjolein_el
Geplaatst: 07-07-11 18:22
Ik rij eigenlijk precies hetzelfde als normaal. Ik train ietsje meer maar zoveel verschil met normaal is het niet. Over ongeveer 10 dagen heb ik weer wedstrijd, redelijk belangrijk. Ik ga deze week (zeg maar va. zaterdag) ongeveer 4 à 5 dagen trainen. Zaterdag: trainen, zondag: trainen, maandag: strandrit, dinsdag: dagje vrij, woensdag: springen, donderdag: les, vrijdag: lichte training; puntjes op de I zetten en een blokje om uitstappen. In de trainingen werk ik vooral aan dingen die we lastig vinden, zoals opzij gaan voor het been en nageeflijkheid. Ik pak er dan wat meer oefeningen bij uit mijn proef.
Oh en ik oefen vaak ook nog een keer mijn proefje omdat mama er nog wel eens moeite mee heeft.
Meestal een week of twee voor de wedstrijd rijd ik de proeven in mijn les om de lijnen te leren kennen. Richting mijn wedstrijd rijd ik verder gewoon net zoals anders, pak misschien iets vaker een lijn uit de proef mee. De dag voor de wedstrijd rijd ik hem meestal licht (of longeer even) net om hem los te werken, meer niet.