Lease bedrag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Astaloca

Lease bedrag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 14:57

Hallo Bokkers,

Geen idee of ik het hier goed plaats.
maar het volgende ik kan een paard leasen op een hele mooie locatie. (binnenbak,buitenbak etc)
Het paard komt volledig onder mij beschikking alleen geen DA en HS kosten.
Klein puntje: Het paard heeft een hoge overhoef.
Dus je bent kwa rijden beperkt. Ze vraagt hiervoor €150. Dat is haar stallingskosten.

Hoe denken jullie hierover? Ik weet het niet zo goed.

boko1999

Re: Lease bedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 19:06

het is nog wel te betalen, want ik wil ook een leasepaard maar als ik er een wil wordt het 300 euro in de maand, en dat willen mijn ouders echt niet betalen

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 19:08

150 euro is een heel mooi bedrag. EN een overhoef hoeft helemaal niet zoveel problemen te geven.
Plus je kan elke dag rijden. Reken maar eens uit wat je zou moeten betalen als je elke dag een paaard zou huren voor een uur.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 22:40

Volgens mij is het geen raar bedrag nee. Leasekosten zijn normaalgesproken toch gelijk aan de onderhoudskosten? (Dat dacht ik, heb er geen ervaring mee.)

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 22:46

Nou ik ''kan'' alleen in de bak rijden, buitenrit was ze niet geschikt voor..
verder ik ben niet bekend met een overhoef.. maar geen raar bedrag dus?

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 22:48

Vreemd, buiten in de berm is niet veel anders dan in de bak lijkt me, maar goed. De eigenaar heeft het recht om die eisen te stellen!
En als je serieus aan het rijden bent, zijn er nog genoeg andere manieren om je paard afwisseling te bezorgen en fris te houden.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 22:55

Mavelle schreef:
Vreemd, buiten in de berm is niet veel anders dan in de bak lijkt me, maar goed. De eigenaar heeft het recht om die eisen te stellen!
En als je serieus aan het rijden bent, zijn er nog genoeg andere manieren om je paard afwisseling te bezorgen en fris te houden.

Waarschijnlijk was ze niet geschikt vanwege bepaald gedrag en niet vanwege de hoef. Dat kan ik me iig niet voorstellen.
Dan nog is 150 euro niet te duur hoor.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 23:06

Het kan natuurlijk ook zijn dat het paard kwa karakter niet geschikt is voor buitenritten, of dat ze dat gewoon een te groot risico vind.

150 euro is in ieder geval een net bedrag. Voor die prijs heb je meestal niet eens de stalling, laat staan DA kosten e.d.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 23:08

@Angela: Idd.. karakter :) Ok. goed om te weten..

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 23:18

Hoge overhoef. Houd er rekening mee dat er dus artrose aanwezig is. Artrose die (nog) geen klachten geeft. Dit betekent regelmatig moeten bewegen, stil zetten is niet goed. Springen kan wel een keertje, maar wees voorzichtig, aantikken of verkeerd landen kan de artrose doen opspelen en dan is het nog maar de vraag of het goed komt. Dat is het lastige van een overhoef, je weet nooit of het ooit op gaat spelen, en wat dan de precieze oorzaak is.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 21:14

Overhoef (lage of hoge) is een aanduiding van de plek waar artrose zit. Bij hoge overhoef zit dat dus op het gewricht van het kroonbeen (stuk tussen de hoef en de kogel) . Ik weet niet hoe de eigenaar hier achter is gekomen, maar aangezien dat ze dit weet, zou mij vertellen dat het paard hierop al eens kreupel is geweest. Staat het paard op speciaal beslag (break over werkt meestal goed bij deze aandoening)

Ik heb ook een paard die o.a. dit heeft, die zou ik dus juist niet continue in een bak willen hebben lopen. Lange stukken rechtuit op zachte/stevige grond is veel beter dan de vele wendingen die je in een bak moet doen....

Heb je beperkingen opgelegd gekregen van wat je met dit paard mag doen ? lange warming-up cool-down, niet springen etc ?