1,5 jaar geleden, ging kijken voor een pony.. Vond er een, kocht hem, een veulentje
Met de gedachte een band op te bouwen, misschien zelf zoals ik die had met een vorig verzorgpaard, zij stond al te brommen als ze mn auto hoorde, toonde ook echt genegenheid. Nou, met een veulie moest dat dan helemaal lukken 
Mooi niet dus. Biscuit is intussen 2. Heeft me nog nooit begroet. Of ja, door heel enthousiast naar het hek te lopen, dat dan weer wel. Maar echt een knuffel heb ik maar zelden van hem gekregen (alleen toen ik er compleet doorheen zat in de periode dat mn hondje achteruit ging en ik haar uiteindelijk ook in moest laten slapen), genegenheid toont hij niet of nauwelijks.
Ben tot de conclusie gekomen dat het gewoon geen knuffelaar is, het is een werker. Aan alles merk ik dat ie graag iets wil doen.. Alleen maar een beetje hangen op t land vindt ie maar niks (en natuurlijk heeft hij dan wel lol, welk paard niet..), hij wil aan de slag. We wandelen veel, doen wat vd en grondwerk, maar intussen heb ik het idee dat de uitdaging eraf is. Hij heeft er nog steeds heel veel plezier in, maar het triggert hem niet meer voldoende. Ben intussen wel bezig met het zoeken van grondwerkles, want heb dat met hem echt wel eventjes nodig, kom ff niet verder meer
Maar af en toe denk ik; is dit het dan? Zo lang gewacht, van gedroomd, blij over geweest... En dan heb je een pony waar je eigenlijk liever niet heen gaat als je niet lekker in je vel zit omdat hij daar niet mee overweg kan.. Hallo, ik ging voor een beessie dat me zou troosten als ik me rot voelde!
Het valt me nu denk ik ook extra op, voorheen had ik Nouzje nog thuis om me te troosten, maar nu heb ik alleen nog vissen (die best heel leuk zijn om naar te kijken maar weinig troostende waarde hebben
). T is nou niet zo dat ik heel vaak getroost moet worden overigens hoor.. Maar gewoon, die dagen dat je om de een of andere reden doodsimpel je dag niet hebt. Dan krijg ik dat van mn pony gewoon nog even dubbel op mn bordje ipv dat ik me beter ga voelen door hem. Vind het gewoon heel moeilijk.. Ergens denk ik; komt wel goed als ie 3 is, dan zijn we weer even door deze fase heen én kan ie aan het werk, misschien dat hij daarvan opknapt. Aan de andere kant, ook als veulen was het geen knuffelkont..
Ik weet het even niet meer. Hij is mn allerbeste vriendje en ik zou hem voor geen goud kwijt willen, maar af en toe vraag ik me af wat de lol nog is van het hebben van een paard als je alleen een goede dag samen hebt als je zelf al lekker in je vel zat.
Meer mensen die in zo'n situatie gezeten hebben? Zal mn vriendje gezelliger worden als hij over een jaartje eenmaal aan het werk is? Of zit ik misschien gewoon even in een tussenperiode, gaat het over als ík eenmaal met m aan t werk ga? Ik weet het even niet meer.. T is gewoon niet leuk als je niet lekker kunt uitwaaien bij je paardje, maar altijd moet zorgen dat je in de ''zen-modus'' bent..
Nee, ja, ik heb misschien ook wat te penny gedacht hoor, eerlijk is eerlijk. Koop een veulen, krijg een band. Simpel toch?
ik heb echt wel op het punt gestaan hoor die van mij te verkopen want wat moest ik met z`n draak , gelukkig kon ik het niet want wat is het toch een lieverd....