o0melis0o schreef:mijn paard staat ook op ijzers en staat 24/7 buiten op de wei en die maakt me af en toe sprintjes dat ik m'n hart vasthoud hoor (ook als het nat is)(we hebben een hele steile heuvel in de grote wei en het was erg nat en meneer en de rest vd kudde rent gewoon in volle galop naar beneden en weer naar boven en ging m goed af, met mijn hart ging t wat minder goed natuurlijk haha) maar dat gaat hem prima af allemaal.. Hij voelt zelf heel goed aan wat wel en niet kan. alleen idd als jij erop zit beperk je hem in zijn beweging omdat jij de teugels in handen hebt. Dus zou hem dan gewoon wat meer ruimte geven op het gras en zelf zijn weg laten zoeken, dan kun je gerust een lekker sprintje trekken hoor. en misschien dat zo'n kalkoenen een optie zijn, maar ik heb nog geen problemen gehad. heb ook jaren geleden wekelijks 3/4 keer buiten gereden met paarden die op ijzers stonden en we gingen door weer en wind en ook gerust flinke galopstukken en ook over het gras heen, kunnen ze prima aan. al moet je natuurlijk wel even zelf aanvoelen, als je voelt dat het paard wegglijdt moet je gewoon even een ander pad kiezen natuurlijk. maar de ervaring wat ik ermee heb is dat het goed te doen is hoor!
Dankjewel! Tja, misschien gewoon gas geven dat hij met de rest mee crosst, als hij zelf merkt dat het niet gaat remt ie vast zelf wel af..
Trouwens, mijn paard neemt graag risico's
Dus weet ook niet of die dat doet.