DeNiro vs Lipica of ....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Snow_White

DeNiro vs Lipica of ....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 18:56

Hoi,

Nu mijn voeten eindelijk een stabiele maat hebben wil ik nieuwe rijlaarzen kopen die langer dan 1 jaar meegaan :)

Hiervoor heb ik Umbria, Pioneer en div andere Italiaanse rijlaarzen gehad, op zich heel fijn maar als je meer dan gemiddeld rijdt een kwaliteit van .....

Nu ben ik zelf aan het twijfelen tussen DeNiro en Lipica. Welke vinden jullie fijner en welke is kwalitatief het beste? Ik sta natuurlijk ook open voor alternatieven. Ik hoef geen stijve dressuurlaarzen, maar ook geen 'flodderlaarzen'.

Ik wil trouwens zwarte laarzen met veter en rits, misschien een klein stukje lak waar het 'flapje' boven zit en heel misschien iets anders :o

sorry als hier al een topic over is, dan graag een linkje

Ingeltje

Re: DeNiro vs Lipica of ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:39

ik zit met precies dezelfde vraag, dus ik houd dit even in de gaten :)

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:41

absoluut DeNiro, die zitten zo ontzettend lekker :j

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:42

Ik heb beide merken gehad, mijn eerste laarzen waren lipica's en nu heb ik deniro's. Beide hele fijne laarzen, al waren mijn DeNiro's duidelijk duurder. Mijn lipica's gaven wel af aan de binnenkant, dat was jammer. Mijn DeNiro's zijn wat zachter aan de buitenkant, maar glimmen wel even net wat meer.. Ik vind/vond het beiden fijne laarzen. Mijn lipica's pas ik helaas niet meer, maar ik heb ze nog wel..

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:47

Surprice; mag ik vragen hoeveel de deNiro's duurder waren dan de Lipica's? (Mag ook per pb!)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:49

Deniro. Zitten onwijs lekker en mooi leer.

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:49

Uhm het scheelde voor mij ongeveer 200-250 euro (ik weet de precieze prijs van de lipica's niet meer).. Als je de prijzen wilt weten kan ik je wel pben, maar die heb je zelf denk ik ook wel gevonden :)

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:53

Dat is wel een groot verschil in prijs zeg! Hmm nee ik heb ze nog niet echt kunnen vinden (of ik ben gewoon zo blind als een kip :P ) maar daar was ik dus wel benieuwd naar, dus als je dat zou willen doen; heel graag!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:54

Ik heb nu brandy kleurige De niro's en zijn duidelijk veel beter dan mijn Lipica's. Maar ik rijd er elke dag 1 paard mee en heb ze maar 3 maanden, en er zit toch al duidelijk slijtage aan te komen. Binnenkant een klein beetje en aan de onderste ritsbeschermer.

fenster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 20:00

Petrie! Ontzettend fijne laarzen.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 13:21

Als ze toch na 3 maanden al slijtage vertonen...
Denk dat ik dan toch misschien voor de Lipica's ga en ze als wedstrijdlaarzen hou, dit omdat deze toch iets goedkoper zijn :o, ben natuurlijk toch pas 16...
Mijn huidige laarzen gebruik ik dan voor de training, zolang als ze het houden...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 13:23

Als je Deniro's houd voor wedstrijden, vind ze ook een stuk mooier.
Lipica is wel mooi, maar vind de kwaliteit niet zo best. Maar wel een goede prijs/kwaliteitsverhouding weer. :j
Geef mij mn derby's maar, super laarzen en na 3 jaar amper slijtage en gebruik ze bijna dagelijks 2 maal.
heb ook net nieuwe Petrie's maar die houd ik voor wedstrijden.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 13:26

ik heb de diniro's (al 4 jaar) en ik wil nooit niks anders meer! +:)+

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 13:31

oké, nu begin ik weer te twijfelen :')

Ik wil ze eigenlijk voor de kampioenschappen hebben, dus incl levertijd mag ik wel op gaan schieten, haha :+ .

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 20:13

Ik heb beide :=

De niro's; voor het trainen. Deze zijn van zacht leer (kalfsleer) erg fijne laarzen.
Lipica's; heb ik voor wedstrijden. Deze zijn van stug leer (runderleer) en zijn indd wel wat harder.

Ik vind de niro boots fijner puur omdat ik er beter mee voel door dat ze zachter van leer zijn.

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 11:43

Ik heb al zo'n 5 jaar mijn DeNiro's, gebruik ze ontzettend veel en op wat (normale) slijtage na zijn ze nog prima. Ze zitten als pantoffeltjes! :D

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 13:32

Ik wil dus ook alleen laarzen voor op wedstrijden. Voor trainen gebruik ik gewoon jodhpurs en chaps.
Maar ben nog steeds niet overtuigd :P de 1 zweert bij DeNiro's, en de ander vind Lipica weer veel beter..

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 13:37

Deniro's absoluut _/-\o_ geen getob met inlopen en ze zitten echt al gegoten, ik heb ze inmiddels al 3 jaar en ze zien er nog harstikke goed uit. Die Lipica's zijn mij te stug en te hard...

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 11:15

Königs ! Helemaal geen moeite mee gehad tijdens inlopen en kon er zo mee weg rijden. :)

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 11:41

Ik heb deniro laarzen en ik vind ze helemaal geweldig. Ik heb eerst het model gehad met korte veter aan de voorkant en rits achter ( in het zwart ) en nu heb ik het polo model in het oxford bruin ( cognac ). Ze zitten echt geweldig en door het heel lekker zittende kalfsleer heb ik geen moeite met inlopen gehad en had ik meteen meer gevoel. Ik vind het namelijk helemaal niks als laarzen zo stijf zijn. Je krijgt in dezelfde kleur spoorriempjes derbij geleverd wat vooral handig is bij mijn bruine laarzen. Het is heel mooi leer en ze blijven super in model. Ik ben er harstikke tevreden mee. Heb de bruine pas nieuw maar de zwarte al een jaar en ik blijf ze super mooi vinden! PB maar voor een foto! ps ik rijd er zo'n vier keer in de week mee

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 13:30

missblue schreef:
Königs ! Helemaal geen moeite mee gehad tijdens inlopen en kon er zo mee weg rijden. :)

Hoeveel kosten deze?

Ben vandaag naar de winkel geweest waar ze (toevallig) ook DeNiros hadden, maar ben nog niet helemaal overtuigd. Ze vertelden mij namelijk dat ze best krasgevoelig waren door het zachte leer en er zit alweer een prijsstijging aan te komen :|

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 14:04

Barbie_Blue schreef:
missblue schreef:

Hoeveel kosten deze?

Ben vandaag naar de winkel geweest waar ze (toevallig) ook DeNiros hadden, maar ben nog niet helemaal overtuigd. Ze vertelden mij namelijk dat ze best krasgevoelig waren door het zachte leer en er zit alweer een prijsstijging aan te komen :|

De prijs is afhankelijk welk model je wil en als het maatwerk moet zijn of niet. Ik heb dressuurlaarzen model Sir met zeer harde buitenkant en zachte binnenkant en de laarzen waren half maatwerk, heb een beetje smalle kuiten in vergelijking met mijn voetmaat. De prijs was toen (3 jaar geleden) €775. :+
Heb het er wel voor over want ik vind het heerlijke laarzen.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 15:30

missblue schreef:

Hoeveel kosten deze?

Ben vandaag naar de winkel geweest waar ze (toevallig) ook DeNiros hadden, maar ben nog niet helemaal overtuigd. Ze vertelden mij namelijk dat ze best krasgevoelig waren door het zachte leer en er zit alweer een prijsstijging aan te komen :|[/quote

De prijs is afhankelijk welk model je wil en als het maatwerk moet zijn of niet. Ik heb dressuurlaarzen model Sir met zeer harde buitenkant en zachte binnenkant en de laarzen waren half maatwerk, heb een beetje smalle kuiten in vergelijking met mijn voetmaat. De prijs was toen (3 jaar geleden) €775. :+
Heb het er wel voor over want ik vind het heerlijke laarzen.

8)7 €775 is denk ik toch een beetje boven de prijs die ik er aan uit wil geven. :=

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 15:37

Ik heb sinds begin dit jaar DeNiro Ottaviano. Ben er echt heel tevreden van, ik zit per week nogal wat uren op een paard en ze zien er nog super uit. Ik poets ze ook wel telkens op het einde van een dag dat ik gereden heb.
Ik had maatwerk nodig, heb er geen onnodige accesoires op laten zetten en toen kwamen ze op 480 euro geloof ik.
Heb geen last gehad om in te lopen, het is zacht leer maar ook weer niet té zacht. Ik doe ze ook enkel aan net voor ik ga rijden en daarna gaan ze ook weer meteen uit, ben er dus wel voorzichtig mee om krassen oid te voorkomen :)

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 15:37

Annekeee schreef:
Ik heb beide :=

De niro's; voor het trainen. Deze zijn van zacht leer (kalfsleer) erg fijne laarzen.
Lipica's; heb ik voor wedstrijden. Deze zijn van stug leer (runderleer) en zijn indd wel wat harder.

Ik vind de niro boots fijner puur omdat ik er beter mee voel door dat ze zachter van leer zijn.

Ik denk dat je hier maar het beste naar kunt luisteren, want zij heeft ervaring met beide. Ik heb zelf De Niro's en vind ze erg lekker zitten, maar heb geen ervaring met Lipica's, zoals meer hier denk ik. Naar mijn idee zijn Lipica's volgens mij wel vrij stug. De Niro's zijn vrij zacht maar hebben daardoor ook sneller slijtage aan de binnenkant. Ik heb zelf Petrie's voor dresuur en De Niro's voor springen. Er zit dan ook wel heel erg verschil tussen, dus ik zou zeggen: De Niro's! :D