Merrie valt opeens aan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nieky1993

Merrie valt opeens aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 14:57

Hallo,

Gisteren stond mijn merrie bij een merrie met veulen en bij een 3-jarige ruin. Opeens besloot ze om die ruin in het hoekje te gaan drijven en vol op hem in te gaan meppen, zonder ophouden. Ze hebben haar moeten wegjagen maar even daarna ging ze hem gewoon terug aanvallen. Dus besloten ze op haar terug bij de rest van de groep te zetten. Echter begon ze hier de jaarlingen aan te vallen. Gelukkig kwam mijn ruin daar wel tussen maar ze blijft proberen aan te vallen, ook vandaag blijft ze dat met regelmaat proberen. Zelfs naar het kleine veulentje, waar ze eerst zo verliefd op was, legt ze de oren plat en gaat in aanvalsmodus.
Nu staat ze dus apart maar ik vroeg me af waar deze plotse omslag vandaan kan komen?
Er is hier geen verandering geweest of dergelijke, alles is hetzelfde.
Maar waarom valt ze dan nu ineens de jonkies aan?

Alvast bedankt

Groetjes
Hanne

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 15:47

Misschien hengstig?

Anoniem

Re: Merrie valt opeens aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 16:28

Ik denk ook hengstig....

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 16:34

Ze heeft een veulen? Dat kan veel doen met een merrie hoor, zeker als ze ook nog hengstig is of daar tegenaan zit.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 16:55

Hengstig is ze niet, dat is ze anderhalve week ongeveer geweest.
Een veulen heeft ze zelf niet, ze stond bij een merrie met veulen.

Groetjes
Hanne

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 16:56

Niet goed gelezen :Y)

Bij de jaarlingen stond dat veulen er ook nog bij? Dan denk ik toch dat ze moedergevoelens heeft ontwikkeld en het veulen wil beschermen.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 17:06

bromfiets schreef:
Niet goed gelezen :Y)

Bij de jaarlingen stond dat veulen er ook nog bij? Dan denk ik toch dat ze moedergevoelens heeft ontwikkeld en het veulen wil beschermen.

De jaarlingen staan niet bij het veulen. Ze gaan namelijk nogal een beetje lomp om met het veulen ;)
Alleen Cooper en zij stonden bij het veulen. Maar zelfs naar het veulen doet ze lelijk nu terwijl ze daar in het begin zo `verliefd`op was.
Heb het net eens aan de veearts gevraagd en hij zei dat het er wel eens aan kan liggen dat we zaterdag met de merrie en het veulen zijn weggeweest, dat ze nu probeert om de baas te spelen, dat we dus eigenlijk erop reageert dat die er een dag niet waren. Als het dit was dan moest het normaal snel over zijn.
Ik hoop het maar want dit gedrag ben ik echt niet van haar gewend.

Groetjes
Hanne

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 19:58

Hoe erg was erg met het schoppen? Jullie hebben haar weggehaald zonder dat ze eerst goed de rangorde hebben kunnen bepalen heb ik het idee. Maar ik weet niet hoe erg het eraan toe ging natuurlijk.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 20:15

Ze mept op de paarden in en houdt niet op.
Vandaag ging het weer mis, ze heeft mijn jaarling de hooibak ingejaagd en daar op hem liggen stampen, zo hard dat er zelfs een stuk van de hooibak is afgevlogen!!!
Het is dus echt niet rangorde bepaling meer, het is gewoon in een meppen.
De veulens en Cooper zijn trouwens hartstikke onderdanig naar haar en schuiven onmiddelijk.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 20:39

er naast houden met een goede stroomdraad ertussen
zo een tijdje doen.

later eens weer proberen?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 21:24

Ik zou ze ook een tijdje uit elkaar halen. Jammer voor je merrie maar als je jaarling (of een ander paard) in elkaar gemept wordt zit je ook niet op te wachten..Vooral omdat de andere paarden wel onderdanig zijn..

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 22:44

Aukelizzy schreef:
Ik zou ze ook een tijdje uit elkaar halen. Jammer voor je merrie maar als je jaarling (of een ander paard) in elkaar gemept wordt zit je ook niet op te wachten..Vooral omdat de andere paarden wel onderdanig zijn..

Ja ze staan nu uit elkaar. En idd zit er niet op te wachten dat een ander paard dadelijk gewond raakt.
Ik heb haar geadopteerd van een stichting en heb ook al gemaild dat als het gedrag niet stopt dat ik haar terug wil brengen.
Maar natuurlijk hoop ik dat het gedrag toch nog gaat beteren!!! alhoewel ik dat helaas betwijfel, heb al een soort gelijk geval gezien en dat beterde toen ook niet.
Maar ik blijf hopen dat het betert want voor de rest is het echt een ideaal paardje.

Het rare is trouwens dat ook gewoon naast mijn jaarling kan staan en niets doet om het volgende moment dus volledig op hem in te gaan meppen.

Bedankt voor de reacties

Groetjes
Hanne