Transportbescherming: pro's en con's?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ik ben:

Pro transportbescherming
26 (72%)
Contra transportbescherming
10 (27%)

Totaal aantal stemmen: 36

ShanelleJarig

Transportbescherming: pro's en con's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 10:34

:wave:

Gebruiken jullie transportbescherming? Wat gebruiken jullie dan juist en waarom?
Gebruik je het bij ieder transport, of eerder vanaf langere ritten?

Waarom ben je voor transportbescherming, of waarom ben je er tegen?
Ik ben namelijk van mening dat het best nuttig kan zijn, maar heb er inmiddels ook al een boel horrorverhalen over gehoord...

EliseS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 10:42

Niet heel veel ervaring mee, maar ga mijn paard vandaag (toevallig) vervoeren met gewoon peesbeschermers. Het zijn grote zachte voor zowel voor als achter + springschoenen :D . Ben van mening dat het hetzelfde effect heeft als transport alleen dan niet zo dik en ingewikkeld haha. :')
Ik ga het merken, toen ik hem ophaalde van zijn vorige eigenaar had ik overigens wel transport om :j ging prima alleen was hij erg onrustig, of dit misschien door de transportbeenbeschermers komt ga ik vandaag wel merken.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:40

ik ben niet voor of tegen beenbescherming, echter bij gebruik bij mijn eerste paard liep hij geen stap en stond heel instabiel op de trailer. Daarom bij hem en later ook mijn andere paarden altijd zonder bescherming op de trailer.
Rij meerdere keren per week met paard en trailer van enkele kilometers tot naar de andere kant van het land.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 00:46

ik ben pro transportbeschermers. fijner met op en afladen. vooral als je een paard hebt dat scheef de klep op/afloopt. Als je paard met transportbeschermers niet meer loopt kun je altijd nog bandageren en springschoenen omdoen. zolang je de bandage maar goed aanlegt.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 09:59

Als je paard scheef over de klep loopt, zou je het paard ook kunnen bijsturen zodat het recht over de klep loopt ;)

Crazy_boon

Re: Transportbescherming: pro's en con's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 02:44

Wij doen ze meestal aan als hij op een paarden vrachtwagen gaat, we hebben de hoge van eskadron. OP een of ander manier doet hij iets, waar hij wondjes van krijgt op zijn benen.(Heb zelfs het vrachtwagen doorgekeken, van iets dat misschien uitsteekt, niks gevonden) Dus er zat niks anders op dan transport beschermers.

Op en trailer meestal geen.

Malibo

Re: Transportbescherming: pro's en con's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:24

Mijn ene paard gaat moeilijk op de trailer en schopt ook veel onderweg. (hebben hiermee al veel dingen geoefend en geprobeerd maar geen resultaat) hij gaat wel met hoge transportbeschermers op trailer. Mijn andere pony staat keurig op trailer, en krijgt dus ook geen extra gewicht aan zijn benen + het stoort ook een klein beetje zijn balans.