Ervaringen Cheval Liberté trailer of vergelijkbare trailers?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Javayo

Ervaringen Cheval Liberté trailer of vergelijkbare trailers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 10:19

Ik ben me aan het oriënteren om mijn trailer te vervangen. Ik heb een oude trailer uit '93, die ik begin '07 in het bezit heb, toen goed opgeknapt en door mij jaarlijks onderhouden/gekeurd. Bij de laatste keuring werd me echter aangeraden voor een andere trailer te kijken omdat de onderhoudsbeurt volgend jaar wel eens duur uit kan gaan vallen.

Ik heb bij een trailerhandelaar in de buurt geïnformeerd naar de mogelijkheden voor een nieuwe trailer met mijn budget.

Ik wil namelijk een goede degelijke anderhalfs paardentrailer in een lagere prijsklasse. (indicatie 3000-4000 euro). Ik wil een nieuwe of goede tweedehands waar ik wat langer mee vooruit kan dan met mijn oude trailer. Mijn eerste voorkeur is een nieuwe trailer, om niet het risico te lopen om met de rommel van een andere te eindigen. Enige extra eis is dat het gewicht+laadvermogen van de trailer niet de 1300 kg passeert gezien de combinatie waarmee ik wil blijven rijden (B-rijbewijs).

De trailerhandelaar adviseerde mij de Cheval Liberté GT1. Hij omschreef het als een goede degelijke trailer. Echter nu vernam ik van een vriendin dat een andere trailerhandelaar juist dit merk had afgeraden.

Wat zijn jullie ervaringen? Of hebben jullie tips voor andere trailers die aan mijn eisen voldoen?

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 10:24

Ik heb er toevallig afgelopen week met iemand over gesproken. Cheval trailers worden geloof ik in Polen gemaakt en hebben in het begin een paar ernstige kinderziektes gehad zoals een bodem die los liet enz. Maar van wat ik nu begrepen heb hebben ze alle kinderziektes eruit gekregen en blijkt het inderdaad een degelijke betaalbare trailer te zijn, maar er zijn natuurlijk nog steeds mensen die de slechte start van het merk niet kunnen vergeten.
Maar heb je al aan Hotra gedacht ?

cissy

Re: Ervaringen Cheval Liberté trailer of vergelijkbare trailers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 10:28

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 10:32

Cissy, ik heb inderdaad de zoekfunctie niet gebruikt, ik heb alleen de laatste 5-tal pagina's doorgekeken.

cavaletti, bedankt voor de uitleg, geeft in ieder geval wat meer vertrouwen in het merk. Vallen de vergelijkbare trailers van Hotra niet in een wat hogere prijsklasse?

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 10:41

Wij hebben een Cheval, heerlijk ding. Vooral de paarden zijn er erg blij mee. We oefenen met ''probleem'' paarden te laden en dat gaat perfect door de voorlader.
Als ze op wedstrijd lang moeten wachten gaat alles open en staan ze het rustigst van allemaal. Buiten dat vinden wij het hengstenrek ook erg fijn.

Kortom een fijn ding, rijdt lekker en vooral de paarden vinden hem fijn! En het oog wil ook wat, het is ook nog eens een mooi ding om te zien!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 11:24

Een voorlader is voor mijn paard geen must, hij is een "probleemloos" paard met laden, maar inderdaad wel fijn als je ze er een tijdje op moet laten staan bij een wedstrijd. Goed te weten dat de trailer lekker rijdt.