op trektocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

op trektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 06:19

hallo!
Ik wil een trektocht gaan boeken bij de zingende huifkar of bij stal 't reelear.
Weet iemand wat de verschillen zijn? En welk kamp het meest geschikt voor mij zou zijn..
X

Jitske

Re: op trektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 12:29

YRT -> BRT

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 12:57

@TS
Waarom specifiek bij deze 2 stallen?
Wat wil je en wat zijn je verwachtingen?
Laatst bijgewerkt door Martine op 11-07-11 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote verwijderd

Roverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 13:01

Ik ben zelf 2x bij stal 't reelear geweest en dit was echt super! Dat kan ik je echt aanraden. Je gaat 2 dagen op trektocht, de eerste 2 dagen blijf je op stal en ga je een cross training doen, schrik training, springen, op buitenrit etc etc!
De zingende huifkar ken ik zelf niet.. ;)

mirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 13:06

Bij de Zingende Huifkar ga je meerdere dagen weg. Meestal de eerste dag kennismaken met de paarden en de rest van de dagen op campings. Er zijn 5 en 6 daagse trektochten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 13:39

ik heb besloten :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:40

Lidyyy schreef:

Wat? En vooral: Waarom?
Wellicht zijn jouw overwegingen nuttig voor anderen, die met een soortgelijke vraag zitten (niet speciaal voor deze lokaties).

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:58

ik ben ook benieuwd wat je hebt besloten en waarom?
Ik ben namelijk zelf ook opzoek naar een trektocht.

Trouwens iemand hier die mij de site van de zingende huifkar kan uitleggen? Snap er niks van :P
Ben opzoek naar de data's van de trektochten en de kosten
edit; laat maar, had 1 of andere filter aanstaan waardoor ik de data en prijzen niet kon zien :')

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 22:57

Asyaa schreef:
kaatjeee1997 schreef:
ik heb geen idee,sorry

Nee hier heeft TS wat aan.

@TS

Dat zijn de enige 2 die trektochten in NL aanbieden als kampen ;) (voor mensen die geen eigen paard meenemen en/of gewoon georganiseerde trektocht willen)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 23:01

1234 schreef:
Asyaa schreef:
@TS

Dat zijn de enige 2 die trektochten in NL aanbieden als kampen ;) (voor mensen die geen eigen paard meenemen en/of gewoon georganiseerde trektocht willen)

Daag me niet uit; met enig zoekwerk zijn er zeker een tiental toko's te vinden die iets soortgelijks aanbieden.
Je moet alleen het lef hebben om verder te kijken dan de gebaande wegen van Bokt; die zijn namelijk erg beperkt...........

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 23:03

Ik ben bij beiden geweest. Alle twee erg leuk maar vond dzh toch leuker. Langer op trektocht, vrijer in de regels, minder duur. Als je meer wilt weten, pb maar :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 23:06

ikke schreef:
1234"
[quote="Asyaa schreef:
@TS

Daag me niet uit; met enig zoekwerk zijn er zeker een tiental toko's te vinden die iets soortgelijks aanbieden.
Je moet alleen het lef hebben om verder te kijken dan de gebaande wegen van Bokt; die zijn namelijk erg beperkt...........[/quote]

Ik kan je verzekeren dat ik heeel veel zoekwerk @ Google en tijdschriften had gedaan naar georganiseerde trektochten voor mensen die geen eigen paard hebben en dus een huurpaard willen van een manege.
Dit vergde enorm veel tijd om meer te vinden dan alleen De Zingende Huifkar of 't Reelaer, of het moet een heel kleinschalige particulier zijn die toevallig een paar paardjes heeft staan waar ze trektochten mee rijden. Al was ik toen der tijd wel wat jonger en moest ik dus sowieso een jongeren-kamp hebben, wellicht dat er iets meer voor ouderen is tegenwoordig, maar TS is ook pas 13.

Ik had uiteindelijk voor 't Reelaer gekozen, vond De Zingende Huifkar te onduidelijk allemaal en was toen maar op 1 datum, en leek me wat minder leuk.

Maargoed ik ben benieuwd welke TS uiteindelijk heeft gekozen :)

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 23:24

Ik ben bij beide stallen geweest en ik kan het reelaer aanraden.
Het reelaer is een manege waar erg goed naar het welzijn van de paarden wordt gekeken.
De dieren lopen het hele jaar door in een kudde, ze staan alleen op stal om gevoerd te worden.
De lessen zijn leuk, afwisselend,je word goed voorbereid op de ritten.

De tocht zelf is echt geweldig, Drie dagen lang alleen maar rijden naar een onbekende bestemming helemaal te gek.

Bij de zingende huifkar vond ik het terrein eerlijk gezegd nogal een zooitje. Ik moet wel toegeven dat het gedeelte waar de paarden staan veilig is. De spullen voor de paarden zijn goed in orde.

op het erf ligt overal rommel, de carevans waar je in slaapt zijn vochtig.
minstens een van de honden daar is vals, (hij is naar mijn been gevlogen en ik heb nog steeds een litteken daarvan). iedere keer dat ik daar langs die hond moest moest ik de staleigenaar roepen omdat ik er niet alleen langs kon (hij dreigde met grommen, lippen optrekken). Ik ben niet gauw bang maar voor die hond dus wel.

De paarden daarentegen zijn super, ze worden endurance getraint en hebben een gigantische condittie, ze lopen zo een rit van 60 kilometer weg. Het zijn prive paarden, super voorwaards alleen het stuur is niet altijd even goed (links rechts zit er op maar ze zijn niet goed te sturen in de bak).

Ashti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:56

ikke schreef:
Lidyyy schreef:

Wat? En vooral: Waarom?
Wellicht zijn jouw overwegingen nuttig voor anderen, die met een soortgelijke vraag zitten (niet speciaal voor deze lokaties).

Inderdaad, ben ook erg benieuwd!

Ben zelf meerdere keren naar 't Reelaer geweest. Ik heb het er altijd super naar mijn zin gehad.
Kan het niet vergelijken met dzh, dus ben erg benieuwd voor welke van de 2 je gekozen hebt, en waarom...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:57

ik heb voor DZH gekozen, omdat het er daar veel vriendelijker uitziet.. ik weet het niet, gewoon mijn gevoel ;)

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 16:13

de zingende huifkar is superleuk :)
ben daar nu twee jaar geweest, en wat ik juist het leuke vond was dat het niet allemaal even netjes was. Ook de ritten waren echt leuk. heel ongedwongen. En de sfeer natuurlijk. heel gezellig, ook omdat je maar in kleine groepjes bent.

Ik heb 1 jaar met mijn eigen pony gedaan en het andere jaar met een pony van daar. Echt een superleuke pony was dat!

Flomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 22:50

Jaa ik heb ook even op de site gekeken van de DZH ziet er ook erg leuk uit! heb verder zelf geen ervaringen met DZH, ken alleen het Reelaer erg goed, en ben er erg te spreken over al jaren!

Hoe zijn je ervaringen verder bij DZH ? ben wel erg benieuwd namelijk

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 16:55

Waar ook ieder jaar één week een trektocht aangeboden wordt is het Lamoen. Je bent twee dagen aan het voorbereiden en gaat vervolgens drie dagen op trektocht. Het is er ontzettend gezellig, je leert er veel van en er is een hele leuke route. Er is dus zeker meer dan alleen de Zingende Huifkaar of het Reelear, maar ik denk dat je bij alle drie de plaatsen een leuke week aangeboden krijgt. Al weet ik dat van het Lamoen zeker :)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 16:58

Ik rij vanaf november bij DZH :)
Erg leuke paarden
Altijd erg gezellig
Zo weer even heen heb nog les :)
Welke week ga je?
Ik rij altijd op Wynona :)
Misschien tot dan :)

Char96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:00

DZH is echt een aanrader maar het is er wel een rommel gewoon op het erf en in het huis, de caravans zijn heel oud etc. Maar als je daar even langsheen kijkt, dan kom je erachter dat de mensen heeeeeeel aardig zijn, echt alles voor de paarden doen en heel flexibel! Zo wilde ik eens op dagtocht (had ik cadeau gekregen van mijn opa) maar mijn opa kon natuurlijk niet rijden. Dus ik met een vriendin daar heen, en opa. Opa mocht gewoon mee in de kar en wij hebben een super dagtocht gehad!
En op de trektocht elke dag warme broodjes! Ook wel lekker :D

@corientjuhh: mijn lievelingspaardje is btw ook Wynona ;D
Afbeelding

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 17:30