Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

pmarena schreef:Vervelend is dat altijd
Aan de andere kant moet ik ook wel zeggen dat sommige ruiters er wel een beetje om vragen hoor , in plaats van dat ze hun dier dan even in de berm of op een oprit ofzo parkeren , blijven ze zichzelf de weg toe-eigenen en moet de rest van het verkeer er maar achter blijven pruttelen....waardoor een paard ook niet bepaald rustiger wordt
Tigra_ schreef:Meer begrip voor de onwetende niet paarden mensen is wel op z'n plaats. Mensen die niets met paarden hebben zien echt niet of die bang is of wat dan ook. Laat staan dat ze snappen dat ze daar van schrikken. Al zou ieder paard dat gewoon moeten leren voordat ze op de weg gaan. Gewoon op het erf of bij het weiland is het niet zo lastig om ze eraan te laten wennen.
Millanka schreef:pmarena schreef:Vervelend is dat altijd
Aan de andere kant moet ik ook wel zeggen dat sommige ruiters er wel een beetje om vragen hoor , in plaats van dat ze hun dier dan even in de berm of op een oprit ofzo parkeren , blijven ze zichzelf de weg toe-eigenen en moet de rest van het verkeer er maar achter blijven pruttelen....waardoor een paard ook niet bepaald rustiger wordt
Mijn paard zijn schrik reactie is dat hij zich om wil draaien naar het 'gevaar' en wil zien wat het is. Dit houd in, dat hij zich dus breed over de weg begeeft. Dit heb ik sowieso liever dan dat hij ervandoor sjeest, maar dan heb je dus wel dat je de hele weg versperd voor eventuele ongeduldige automobilisten en boeren

maar goed, bij elke auto die wel rustig aan doet is voor het paard en een schrik minder en meteen een goede ervaring met een voorbijgaande auto.