Ik ben op zoek naar het verleden van mijn lievelings pony Guusje (Zilver)
Gegegevens pony:
Roepnaam: Guusje
Officiele naam: Zilver
Geslacht: Merrie
Geboortedatum: 5-8-2002
Ras: Appaloosa (few spot)
Kleur: Blauwschimmelbont
Schofthoogte: rond de 1.50
Geboorteplaats: Appeltern
Ouders: Onbekend
Karakter:
Het is een leuke vlotte merrie met een eigen wil. Als je iets wilt dat zij niet wilt, wordt ze boos en gaat staken of rent bokkend weg. Ze is liever lui dan moe.
Op stal is ze een en al knuffel en vindt alles interesant. Verder bedelt ze voor eten door der voet (meestal links voor) op te tillen. Ze vindt het heerlijk om in de zon te staan en te kijken wat er om der heen gebeurt. Wel is ze erg speels en hapt overal vriendschappelijk in op zoek naar eten.
Naar andere paarden toe is ze best dominant en heeft een hekel aan paarden met een hoop wit in zich. Met het rijden is hier niks meer van te merken en is ze naar alle andere paarden lief.
Eigenlijk is ze gewoon een paardje met een beetje aparte gebruiksaanwijzing.
Wat ik al weet:
Als 3 jarige toen ze net zadelmak was is ze op de markt van zuidlaren gekocht door manege Goedhart. Daar hebben ze der Guusje genoemd omdat Zilver al zo vaak voor kwam, daarvoor heten ze dus nog Zilver. Vanuit manege Goedhart is ze doorverkocht aan manege de delft waar ik rijd. Eind 2010 is ze eventjes op proef geweest bij een andere manege aan de andere kant van het land, maar is toen na ongeveer 1,5 maand weer teruggekomen.
Hier nog enkele foto's:

Ik hoop zo wat te vinden, alvast bedankt!
Groetjes Larissa