. De hoefsmid gaf een tip om het tussenschot ertussen uit te halen en de ruinen dus gewoon naast elkaar te zetten zonder tussenschot.Ik zou graag jullie mening/ervaring hierover willen weten
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. De hoefsmid gaf een tip om het tussenschot ertussen uit te halen en de ruinen dus gewoon naast elkaar te zetten zonder tussenschot.
meisje2000 schreef:dan zou ik ze overigens wel bescherming om de benen doen

manex schreef:Een vriendin van mij heeft hetzelfde probleem met haar paard. Zij ging vaak samen met iemand van haar stal op pad. Die twee paarden kenden elkaar heel goed en stonden ook altijd zonder tussenschot samen op de trailer. Nooit problemen mee gehad, dus het kan wel.
Je zou het gewoon eens kunnen proberen. Kijk wat ze doen als ze op de trailer staan. Zonder meteen te gaan rijden bedoel ik. Alleen laden, blijven ze rustig doe je de klep dicht. Blijven ze dan rustig staan, ga je een stukje rijden. Zoek een weggetje uit met veel bochten zodat je het goed kunt testen. Op de snelweg zal het vast wel gaan, dan heb je meestal ruime bochten. Maar vooral op de binnendoorwegen is het belangrijk dat ze goed blijven staan. Succes!
DyonS schreef:Ik zit hier met een probleempje. Mijn nieuwe paard durft in de bochten niet tegen het tussenschot van de trailer te leunen met als gevolg dat hij zich in de bochten laat vallen. Als hij aan de linkerkant van de trailer staat en we maken een bocht naar link dan gaat het goed. Maar gaan we dus rechtsaf als hij aan de linkerkant staat, dan gaat het mis.. Als ik hem alleen in de 2-paards trailer zonder tussenschot zet, dan gaat het ook prima. Alleen is dit geen oplossing aangezien ik vaak samen met mijn zus op pad ga met de paardjes. De hoefsmid gaf een tip om het tussenschot ertussen uit te halen en de ruinen dus gewoon naast elkaar te zetten zonder tussenschot.
Ik zou graag jullie mening/ervaring hierover willen weten
Chaos schreef:Veiligheid boven alles.
Als je persé met beiden op pad wilt zul je dan een trailer moeten kopen waar ze diagonaal of horizontaal in staan. Maar niet vervoeren zonder dat schot, ben je gek.
Dat schot is eveneens je stevigheid van de trailer ehh.