Paard en shet onafscheidelijk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

clautjuh94

Paard en shet onafscheidelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 17:23

Hallo allemaal,

Mijn verzorgpaard staat samen met een shetlander. Voorheen stonden ze altijd in de paddock dus als ik dan op mijn verzorgpaard ging rijden dan zette ik de shetlander altijd even op stal. De shetlander ging altijd wel hinniken als ik aan het rijden was, maar daar reageerde mijn verzorgpaard niet op. Tegenwoordig delen ze samen een hele grote wei. Eerst haalde ik de shetlander altijd nog naar binnen als ik ging rijden, toen reageerde mijn verzorgpaard dus nog steeds nergens op. Maar nu heb ik samen met de eigenaren besloten dat we de shetlander gewoon in de wei laten staan als ik ga rijden.
Het probleem is nu dat de shetlander helemaal gek word alleen in die wei, hinniken bokken enz. En mijn verzorgpaard reageerd hier heel erg op. Al als ik van de wei wegloop en de shetlander hinnikt trekt hij me bijna omver om terug naar de wei te gaan. Ook met poetsen is hij heel onrustig, als ik lekker met hem aan het knuffelen ben is er niks aan de hand, tot hij de shetlander hoort hinniken dan gaat hij helemaal draaien en aan het touw trekken. Ik krijg hem gelukkig wel heel snel weer rustig, maar dit duurt tot de volgende hinnik.
Vandaag heb ik hem alleen gelongeerd, niks aan de hand tot de shetlander ging hinniken. Hij ging helemaal bokken en werd helemaal gek. Met rijden bokt hij niet, maar staat hij wel elke keer stil als hij in de verte de shetlander ziet. (De wei is ong. 500m verderop van de bak af)

Heeft iemand tips, moeten ze er gewoon aan wennen of kan ik de shetlander maar weer gewoon beter in zijn stal gaan zetten.
Ik vind het op deze manier erg gevaarlijk worden voor mezelf. Ik heb wel al met de eigenaren overlegd maar die vinden dat ze er maar aan moeten wennen.

Groetjes

MonroexRules

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 18:07

paarden kunnen overal aan wennen maar als het al een tijdje duurt en en ook gevaarlijk voor jou word zal ik de shet gewoon op stal zetten, je kan de shetlander er wel aan laten wennen maar dat kan zomaar maanden duren en het kan ook steeds gevaarlijker worden voor jou dus is zal hem/haar gewoon op stal zetten als er dan niks aan de hand is ! /3

<''\_~
(\ (\

Vlindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 19:09

O vind dit altijd zo lastig. Ben namelijk van mening dat ze aan de ene kant er wel aan moeten wennen, maar als het gevaarlijk is, zou ik er toch voor kiezen de shet op stal te zetten. Ongelukken zijn ook niet fijn. :')

clautjuh94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 11:23

Bedankt voor de reacties!
Ik ben bang dat ik inderdaad voor mijn eigen veiligheid moet kiezen. ;)