Verzekering bij paard dat niet va jou is..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarkusHaifa1

Verzekering bij paard dat niet va jou is..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 14:12

Hallo, ik rijdt deze vakantie twee weken met het paard van een manege vriendin omdat ze met vakantie gaat. Nu hebben
N ouders en ik er over nagedacht wat er nu gebeurt als het paard iets voor heeft terwijl ik ervoor zorg? Moeten wij dan voor de kosten oprdaaien? Of moeten de eigenaars dit doen? Wie o wie kan ons helpen?

lisetteexx

Re: Verzekering bij paard dat niet va jou is..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 14:14

zover ik weet zijnde kosten gewoon voor de eigenaren.

Equiine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 14:16

De kosten zijn dan idd. voor de eigenaar, of je moet het zelf veroorzaken d.m.v. hardhandig optreden of iets anders naars ( wat ik me niet kan voorstellen ).

MarkusHaifa1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 14:16

lisetteexx schreef:
zover ik weet zijnde kosten gewoon voor de eigenaren.

Ook als het paard bijvoorbeeld een blessure oploopt? Of moeten wij dan event. Boete ofzo betalen?

MarkusHaifa1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 14:17

Ragnildje schreef:
De kosten zijn dan idd. voor de eigenaar, of je moet het zelf veroorzaken d.m.v. hardhandig optreden of iets anders naars ( wat ik me niet kan voorstellen ).

Haha nee idd :). Maar wat begrijp je precies onder hardhandig optreden? Met de zweep of sporen?

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 14:18

wij verhuren paarden en als iemand een ongeluk of wat dan ook met ons paard krijgt hebben wij gewoon de kosten.
je moet goede afspraken maken met die mensen en alles op papier zetten zodat je alles zeker weet.

Equiine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 14:18

Met hardhandig optreden bedoel ik slaan, mishandelen etc.
Een zweep en sporen hoeven totaal niet hardhandig te zijn hoor :)

MarkusHaifa1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 14:20

Nee idd :). En hoe zit het dan met tuig en dergelijken? Als bijvoorbeeld de boom van het zadel breekt... Of hij trekt een halster/hoofdstel stuk..

Equiine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 14:21

MarkusHaifa1 schreef:
Nee idd :). En hoe zit het dan met tuig en dergelijken? Als bijvoorbeeld de boom van het zadel breekt... Of hij trekt een halster/hoofdstel stuk..

Kosten voor de eigenaar. :)

lisetteexx

ook voor de eigenaar hij trekt het zelf stuk alleen als je het zelf stuk maakt moet je zelf betalen

Jolliegirl

Ik heb ook een pony te leen.
Als hier iets mee gebeurt zijn de kosten voor de eigenaar. Zo hebben wij dat afgesproken.
Hiervoor moet je iemand wel goed kennen, en er echt vertrouwen zijn. Dat je er niet uiteindelijk zelf nog voor mag opdraaien....

Tevens betaal ik de smid e.d wel zelf, eigen initiatief.
Als ik de eigenaar zou vragen zou hij dit gewoon betalen.

Waarom vraag je je dit af?
Ben je zelf niet zuinig op spullen? Of rij je vaak snel/ruig?
Als jij gewoon normaal doet en zuinig bent, is de kans dat er iets gebeurt minimaal.
Die afspraken had je beter vantevoren kunnen maken.

MarkusHaifa1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 14:22

Oh oké, bedankt allemaal :D. Grtjs

MarkusHaifa1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 14:24

Jolliegirl schreef:
Ik heb ook een pony te leen.
Als hier iets mee gebeurt zijn de kosten voor de eigenaar. Zo hebben wij dat afgesproken.
Hiervoor moet je iemand wel goed kennen, en er echt vertrouwen zijn. Dat je er niet uiteindelijk zelf nog voor mag opdraaien....

Tevens betaal ik de smid e.d wel zelf, eigen initiatief.
Als ik de eigenaar zou vragen zou hij dit gewoon betalen.

Waarom vraag je je dit af?
Ben je zelf niet zuinig op spullen? Of rij je vaak snel/ruig?
Als jij gewoon normaal doet en zuinig bent, is de kans dat er iets gebeurt minimaal.
Die afspraken had je beter vantevoren kunnen maken.

Ik ben heel zuinig en rustig hoor :) het paardje alleen niet echt! Maar het is pas binnen een week en morgen hebben we afgesproken om afspraken te maken,overleggen waar het materiaal zal liggen,wat ik allemaal met het paardje mag doen,etc.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 14:31

MarkusHaifa1 schreef:

Hangt ervanaf waardoor dit komt. Komt het door jou, dan vind ik wel dat je dit hoort te betalen. De hoofdoorzaak waarom bijv. de boom van een zadel vaak breekt is het laten vallen van je zadel. Dat zou dan toch wel echt jouw schuld zijn en dan zou ik ook wel vinden dat je op zijn minst mee kan betalen.

Als het paard op de juiste manier vast staat, schrikt en het halster breekt, dan vind ik dat weer voor de eigenaar.

Snap je? Als het echt aan jou ligt, hoor je het naar mijn mening te betalen en anders niet.

MarkusHaifa1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 14:42

PriscaZ schreef:
MarkusHaifa1 schreef:

Hangt ervanaf waardoor dit komt. Komt het door jou, dan vind ik wel dat je dit hoort te betalen. De hoofdoorzaak waarom bijv. de boom van een zadel vaak breekt is het laten vallen van je zadel. Dat zou dan toch wel echt jouw schuld zijn en dan zou ik ook wel vinden dat je op zijn minst mee kan betalen.

Als het paard op de juiste manier vast staat, schrikt en het halster breekt, dan vind ik dat weer voor de eigenaar.

Snap je? Als het echt aan jou ligt, hoor je het naar mijn mening te betalen en anders niet.

Ja, je hebt gelijk :) dat is op zijn minst respect tonen als je betaalt voor iets dat je stuk hebt gemaakt,toch? :)

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 15:39

Als je iets per ongeluk stuk maakt kan je dat in de eeste gevallen verhalen op je WA verzekering. Je geeft al aan dat je zuinig op de spullen bent en ik zou me daar dan ook geen zorgen over maken. Laat de eigenaren goed uitspreken wat ze van jou verwachten! Hoe duidelijker dat is hoe beter het zal verlopen.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 23:08

1 advies, zet alles op papier en neem als het om verantwoordelijkheden gaat, niet zomaar alles klakkeloos aan wat er op bokt gezegd wordt..beter voorkomen dan genezen he ;)
De wet zegt nl vaak heel wat anders, dan wat men op bokt zegt..ook al zijn de bedoelingen goed.
Stel er gebeurd wat en er komt onenigheid van, kan je moeilijk zeggen "ja maar pietje van bokt zei.." das niet rechtsgeldig...snap je?

Heel erg veel plezier..leuk hoor dat ze dit doen :)

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:31

Je rijdt m 2 weekjes, ik denk dat je je drukker maakt dan de eigenaar eigenlijk. Ja er kan vanalles gebeuren maar acht je die kans niet heel erg klein dat de boom van het zadel breekt oid? En de eigenaar neemt zelf het risico om haar paard bij jou achter te laten. Verder ben ik wel van mening dat als de eigenaar zegt dat je met het beestje bijv. niet naar buiten mag, dat je dat dan ook niet doet, doe je dat wel en er gebeurt wat, dan kan het een vervelende situatie gaan worden tussen jullie.