Nu heeft het meisje,14 jaar, dat ons helpt met de paardjes vanmorgen voor het eerst een wedstrijdje gelopen met Zico.
Ze zijn drie weken bezig dus kan qua dresseur nog niet veel, en aangezien we in Duitsland wonen zijn we in Spelle gestart.
Het niveau is moeilijk te vergelijken met Nederland, totaal anders eigenlijk, je begint in de E klasse en daar komen gewoon paarden uit die al jaren hoog in de dresseur lopen, dat is hier nu eenmaal zo maar niet echt eerlijk.
Hij was super braaf en het was druk, met muziek en springen en met losrijden, er deden er 34 mee dus aardig wat, maar ondanks zijn lage cijfer 4,9 had ook niet anders verwacht, is die heel lief en braaf geweest.
Ik ben benieuwd naar jullie eerste keer?

. De proefjes opzich ook wel, had 171 en 173. Wat ik wel had in de proefjes is dat Boy gepoept had, opzich niet erg natuurlijk als ie doorloopt iig. Boy dacht leuk te gaan stil staan
. 1x was ik uit de baan, 1x liep ik naar links ipv rechts en 1x heb ik het bordje A omver gereden
. Dat was mn eerste wedstrijd
!
), het ging toen een stuk beter en ik werd dik 1e

dressuur had ik om 4 uur pas en ging ook wel lekker bij inrijden maar de proef iets minder bij de proef werd hij wel heel braaf. 166 puntehn vond ik niet heelmaal terecht en de rest ook niet maar goed ik was allang blij dat i het erop had zitten. 

we hadden maar 165 punten. Ik was erg zenuwachtig en dat heeft altijd effect op Nelco. Het tweede proefje ging echt 10 keer beter. Ik heb toen ook met 182 punten mijn eerste winstpunt gereden