Een zeer slechte combinatie dus... Dat is vooral te merken met Natural Horsemanship. Nu ik echt meer aan de gang met games met hem ga, merk ik de enorme verschillen. Hij reageert super gevoelig op iedere lichaamsbeweging. Alleen kijken al (naar in dit geval zijn achterhand) en de goede houding aan nemen zorgt ervoor dat hij zijn achterhand verplaatst. Maar als ik rustig zijn achterhand ga aaien stapt ie niet opzij.
Maar het probleem hierbij vormd, dat ik niet zo super precies kan werken. Ik ben van nature juist een 'groot' persoon, ik zie alles groot en niet zo detaileerd. En dat botst heel erg, want ik kan gewoon niet zo precies kan werken dat ik echt continue op mijn en zijn lichaamstaal let. Natuurlijk hoort dat wel maar het zit gewoon niet in me...
Dit uit zich uiteindelijk in dat hij van slag raakt, omdat ie het niet meer snapt, en ik geirriteerd raak omdat hij zo heftig reageert als dat ik voor zijn gevoel ben. Waardoor ik eerst heel rustig moet worden en dan heeeeeeeeeeeeeel voorzichtig iets anders moet vragen want anders raakt ie helemaal van de kaart.
Uiteraard moet ik me aanpassen, en als het kan hij ook ietsje minder gevoelig... Ik krijg nu wel les maar niet frequent.