leren rijlaarzen sportive high rider

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liessie82

leren rijlaarzen sportive high rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 20:01

Vandaag nieuwe laarzen gekocht bij Divoza.
In de winkel leken ze heel goed te zitten, alleen thuis begon ik toch te twijfelen of ze niet te wijd zijn bij de enkels.
De voet past heel goed, de kuit sluit ook goed aan, alleen bij de enkel lijk ik toch ruimte over te hebben.
Dit zijn mijn eerste leren laarzen, dus weet ook niet goed hoe strak alles moet zitten.
Voor de vergelijking heb ik ook een maat kleiner gepast, maar die kreeg ik zelf niet dicht.
Toen ik ging staan kon de verkoopster de rits wel dicht doen toen zat alles wel strakker en voelde ik met mijn tenen (licht) de voorkant van de laars.
Ik ben nu eerst even op internet aan het zoeken, omdat het niet even heen en terug naar de Divoza is, ik heb namelijk geen auto en op de fiets is het 3 kwartier heen en 3 kwartier terugfietsen. Dus weet nu even niet goed, wat te doen.
Hoop dat jullie me tips kunnen geven, over hoe strak de laars bij de enkel moet zitten. Volgens mij heb ik wel hele smalle enkels.
De kuitmaat van deze laarzen ik is volgens mij "normaal" / "regular"
Als ze toch te wijd zitten, dan moet ik ze waarschijnlijk toch ruilen voor andere laarzen.
Maar welke?
Ik heb steunzolen, dus dan kom je al snel uit op laarzen waar het standaard voetbed uit moet kunnen en ik heb onlangs nog last gehad van een hielspoor/peesplaatonsteking, dus de hak mag niet te hard zijn (maar natuurlijk ook niet te zacht).
Ik rijd meestal buitenritten. Mocht ik ooit wel wedstrijden gaan rijden, dan is het natuurlijk handig als de laars goedgekeurd wordt op wedstrijden, maar das is voor mij niet het belangrijkste criterium.
Ik loop wel veel op de manege, dus het is wel fijn als de laarzen naast goed rijden, ook een beetje goed lopen.
Vandaar, dat de verkoopster uit kwam op deze laars.

Liessie82

Re: leren rijlaarzen sportive high rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 23:01

Niemand?

Suckerpunch

Re: leren rijlaarzen sportive high rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 01:08

dat de kuit te wijd is is niet zo'n probleem hoor. Ik rij met Petrie laarzen en kies de laars er ook op uit dat ze smal bij de enkels gesneden zijn, blijf altijd ruimte overhouden. Je moet je hak ook nog kunnen uitdrukken, dat lukt je niet als er geen ruimte meer over is.
Verder heb ik uit nood wel eens 2 weken met laarzen die 5cm bij de kuit te groot waren gereden, ging ook prima hoor.
Veel rijplezier

Liessie82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 11:16

Bij de kuit zitten ze juist wel goed, alleen bij de enkels heb ik naar mijn idee heel veel ruimte over.
Gisteren ook een paar Ariat Bromont gepast en die zaten wel een stuk strakker rond de enkels, alleen vond ik het daar jammer, dat er een stuk suede aan de binnenkant zit.
Of vinden jullie dat juist lekker rijden?

Liessie82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 17:42

Met mijn beweging zit het wel goed deze week.
Ik bleef toch twijfelen of het wel de geschikte rijlaars was voor mij, dus ben vandaag weer teruggefietst naar divoza en heb ze omgewisseld voor de Ariat Bromont H2O :j
En nu ga ik morgen lekker mijn nieuwe rijlaarzen uitproberen *\o/*

Liessie82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 16:10

Vandaag mijn nieuwe laarzen uitgeprobeerd op het paard, en nog geen spijt van mijn aankoop :)
Voelde wel ineens heel chique :j
Was wel grappig vanmorgen. Eerste wat 1 van mijn instructrices zei: die laarzen heb ik ook gekocht :D
Nou, dan moeten ze wel goed zijn toch :P