Paardenvakantie in bijv Frankrijk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lara

Paardenvakantie in bijv Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 14:21

Hoi allemaal!
Volgend jaar ga ik afstuderen en mijn ouders hebben bekend gemaakt dat ik ter afstudeerkcadeautje alvast mag zoeken naar een plek ergens in bijv zuid frankrijk(of noord spanje maar niet te ver).
Het idee is dan ongeveer 1a2 weken ergens heen te gaan met eigenpaard, de bedoeling is wel dat het een beetje leerzaam is, dus ik wil eigenlijk dan ook het liefst naar een naturalhorsemanship farm of stal.
Iemand iedeën? Do's en dont's? Frans praten doe ik redelijk(heb ik ook in mn pakket) dus dat is opzich niet een probleem ;)
Xx

UrbanL

Re: Paardenvakantie in bijv Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:27

Frankrijk zou ik nog wel doen met eigen paard maar verder vind ik echte en te ver rijden....en ook rekening houdend met de temperaturen.

Ben zelf tijd geleden op trektocht geweest te paard alleen paarden uit die omgeving omdat die meer geschrikt zijn voor dat terrein (heuvel op en af...stijl).

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 14:30

[BEU] -> [BRT]

Liessie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 18:01

Je zou eens kunnen informeren bij time out reizen. Die hebben er ook een soort van themareizen tussen zitten en sowieso verschilt het per lokatie welke rijstijl je kan rijden/leren/ mee kunt kennismaken op je vakantie.
Ik weet alleen niet hoe het dan zit met het meenemen van je eigen paard bij time out.

http://www.ptcplus.com/NL/380,overzicht-trainingen.html

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 18:02

stalgenootje gaat naar pradis, dat is een trektocht. Vorig jaar is haar moeder er geweest een ze vonden het erg leuk!

Surprise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 18:16

Dit is in Noord-Frankrijk, maar het is zooo een dikke aanrader!
Le Rupt St. Mihiel! http://www.lerupt.fr/
Ze gaan daar zo anders met paarden om dan wat ik van de maneges hier gewend ben. Echt geweldig.
Je paard komt echt op de eerste plaats. En ze hebben er geweldige paardjes. Ik was ook een jeugd-randonnee geweest, een trektocht voor 12 tot 18 jarigen, samen met een vriendinnetje.
Heb echt de tijd van mijn leven gehad. Het is daar zo mooi, ik kan uren vertellen of één midweek :D

Liessie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 19:46

Las trouwens inmiddels op dit Forum, dat Time out reizen momenteel niet zo'n slimme optie is. :o

Zie trouwens, dat ik een verkeerde link had geplaatst, die hoorde in een ander bericht thuis :o

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 19:50

Time-Out is inmiddels al een tijdje failliet, dus daar heb je niet zoveel aan. :+

Liessie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 20:07

Ja, las het inmiddels ook, maar had toen het bericht al geplaatst, dus vandaar dat ik even mezelf verbeterde ;)

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 20:51

Bedankt voor alle reacties,
Ik ben niet opzoek naar trektocht, dus die vallen al af,
Ik zag ook iets in Frankrijk in samenwerking met Terra Natura, Is er iemand die hier misschien ervaring mee heeft?

Surprise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 10:07

In Le Rupt hebben ze ook pensionstalling etc (:

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 10:16

Laraax schreef:
Bedankt voor alle reacties,
Ik ben niet opzoek naar trektocht, dus die vallen al af,
Ik zag ook iets in Frankrijk in samenwerking met Terra Natura, Is er iemand die hier misschien ervaring mee heeft?

Ik heb zelf twee cursussen bij terra natura gedaan,helaas niet in Frankrijk.
Het is mij erg goed bevallen,zo en zo zijn het vaak plaatsen waar ze de cursus geven waar het heerlijk rustig is,mooie natuur.Ik denk dat Frankrijk zeker een aanrader zal zijn.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 22:59

Zuid Frankrijk is ook ver hoor,voor het meenemen van je paard.Ik heb meerdere paarden uit Nederland gehaald en ze komen kei-kapot aan.

Veel positiefs gelezen over http://www.ranch.nl/,maar ik ken ze niet persoonlijk.De streek is wel geweldig!

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 08:56

@Laraax
Ik ben pas geleden op vakantie in Frankrijk geweest bij Du Passe Temps. De eigenaar organiseert trektochten, maar je kunt er ook lessen nemen (groep en privé), buitenrijden etc. Ik heb privélessen gevolgd en buitenritten gemaakt en dat is prima bevallen. Ontzettend leerzaam!
De Nederlandse eigenaar werkt volgens ethologische principes met zijn paarden. Toen ik er was had hij net een paard binnengekregen en dat de eigenaar niet kon handelen. Het was mooi om te zien hoe hij daarmee omging. Zijn eigen paard rijdt hij bitloos. Bij mijn weten kun je er ook je paard mee naar toe nemen, maar mocht je ervan afzien, dan zijn er paarden tot M niveau beschikbaar.
Het prettige vond ik dat er alles bespreekbaar was. Er zijn gites beschikbaar, chambres d'hotes en er is een kleinschalige boerencamping. Zie ook www.dupassetemps.com.

erica87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 10:47

Beste Laraax,

Bij ons kun je ook met eigen paard terecht. Het is niet helemaal in Zuid Frankrijk, maar met het voordeel dat je er in 1 dag naar toe kunt rijden met de trailer.
Wij maken dag- en trektochten en onze manier van rijden is gebaseerd op de principes van het natural horsemanship. Als er naar gevraagd wordt geven wij ook rijlessen gebaseerd op deze principes.
www.paardrijvakantie.com

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 11:06

jodi schreef:
Zuid Frankrijk is ook ver hoor,voor het meenemen van je paard.Ik heb meerdere paarden uit Nederland gehaald en ze komen kei-kapot aan.

Veel positiefs gelezen over http://www.ranch.nl/,maar ik ken ze niet persoonlijk.De streek is wel geweldig!

Ben ik ook bang voor je moet dan zeker 3 weken gaan om wat winst te hebben. Na zo'n reis moeten ze eerst bij komen.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 17:38

Ik hoef ook helemaal niet perse naar zuidfrankrijk, en jullie hebben helemaal gelijk, het is een lange rit, en nu ik er over nadenk hebben jullie ook gewoon gelijk. Daarom ook dit topic, ik hoopte dat mensen mij konden helpen met dingen overnadenken, en dat is dus fijn :D

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 18:18

Wat ga je nu doen?

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 19:33

Ik ben er nog niet uit, maar heb ook nog een jaar de tijd om erover na te denken ;)

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 19:52

Oh ja, had ik niet in de gaten. Volgende keer beter lezen ;-). Hoe dan ook, een leuk vooruitzicht.

xGuusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 19:58

Ik ben dit jaar met vakantiehuizen zoeken ook een huisje tegengekomen waar je lekker met het paard heen kunt, kun je daar gewoon stallen bij de eigenaren (die zelf natuurlijk ook paarden hebben). Het is in een bosrijke omgeving dus lijkt me leuk om daar buiten te rijden.. ook is het nog niet eens zo ver frankrijk in en de prijs is goed te doen! Als het je aanspreekt stuur je maar een pb dan geef ik je wat meer informatie.