Heb een ontzettend leuk en lief paard, ze kijkt (bijna) nooit lelijk.. iig.. niet naar mij

(of naar andere mensen.. alleen als ze moe is (van het rijden bijv. heeft ze niet altijd zin in fysiek
paardencontact en dan legt ze haar oren plat om even te laten weten dat ze er niet van gediend is)
Geen gillert, heeft nog niet 1 been opgetild om te maaien oid.
Nu ga ik eens in de zoveel dagen op een rustdag lekker met haar stappen. Hele zak vol snoepjes,
beetje commando's vragen (terug, om.. driving game waarbij ze van achter overkruist moet wegstappen
en zelf haar hals naar mij buigen zonder druk van mij) en met haar neus tussen haar benen terwijl ik
1 van haar hoeven omhoog heb en halt. Na het "warm"draaien vraag ik haar weleens links en rechts
om me heen te buigen door achter een snoepje aan te gaan met haar neus (is ze erg fanatiek in)
Als ik gewoon met haar door de bak stap loopt ze met haar neus tegen mn rug aan en blijft ze
braaf stappen. Als ik voor haar uit ren (zonder aan het halstertouw te trekken, die geef ik lang.. ze moet
zelf komen) dan draaft ze achter me aan.. zo hard als ik ren.. (soms ook galopje + een bok) maar als
ze dan achter me aan draaft legt ze haar oren plat in de nek. En ga ik stilstaan of stappen gaan ze
per direct weer naar voren...
Zou dit af te leren zijn?? (met oog op een merriekeuring of iets?) Geeft ze aan dat ze het niet leuk vind
om achter me aan te draven..? Ze doet het uit zichzelf.. ik dwing haar niet..
Sorry mods als het verkeerd staat...
Wie heeft een idee?