Dat kan erg nadelig zijn, bijv nu. Mijn paard heeft zonnebrand creme op zijn neus nodig en nou ben ik dat glad vergeten, anders was ik vanmorgen vroeg er heen geweest om het even op te smeren. Dit houd nu dus in dat ie de hele dag zonder zonnebrand creme in de volle zon staat.
Ik sta op een stalling waar ik niet close ben met de mensen op stal, dus hun kan ik het sowieso niet vragen. In dit geval had het erg handig geweest als mijn ma er bijv even heen kon fietsen of rijden om het even op zijn neus te smeren. Maar omdat mijn moeder echt bang is van paarden en mijn paard nou niet de makkelijkste is is dat dus gewoon geen optie.
Een tijd terug ging het goed fout buiten en ben ik mijn paard kwijt geraakt en mijn voet ernstig verzwikt. Ik vond hem een paar kilometer verderop bij een stalling, toen ik hem zocht heb ik uiteraard direct mijn ouders gebeld dat ik hem kwijt was en ze kwamen meteen. Ik kwam ze onderweg dat ik met mijn paard terug naar mijn stalling liep (een kwartier lopen) maar ik had een ontiegelijke pijn in mijn voet. In dit geval had het ontzettend fijn geweest als mijn moeder of vader of zus of wie dan ook het paard had kunnen overnemen en ik had vervoert kunnen worden met de auto. Maar dit was weer geen optie omdat ze er gewoon geen ervaring mee hebben... Dus ik heb een kwartier naar huis moeten hinken.
Dat soort dingen, ik merk dat dat wel heel erg nadelig is. Uiteraard staan mijn ouders paraat waar ze kunnen helpen, en ik had gewoon beter op moeten letten en vanmorgen vroeg er heen moeten gaan maar daar heb ik nu niks meer aan. Ik ben het vergeten, kan gebeuren.
Hebben jullie ook wel eens dat jullie denken, ja nu had het handig geweest om familie te hebben waar je dit soort gunsten aan kan vragen?
) dus ze weten wel wat ze doen. Mn moeder vindt het allemaal maar niks, daar hoef ik niks aan te vragen, maar als het nodig is kan mn vader wel helpen
).
Bij mn eerste paard (althans, samen gekocht, daardoor ook maar kort gehad, was geen doen) was dat mis gegaan. Mede-eigenaar was op vakantie, paard moest aan de ab terwijl ik met een zware blaasontsteking op de bank lag en nog geen glaasje water binnen hield, was echt flink ziek. Paard was heel bang voor mannen (door vrouw opgevoed) dus mn vader kon de ab niet geven, mn moeder durfde het niet omdat hij toch ook niet de makkelijkste was (jaarling). Tsja, daar ga je dan.. Moet toch, was niet erg ideaal. Nou was dat wel een heel vervelende situatie maar het heeft me wel geleerd ervoor te zorgen dat er afspraken zijn met stalgenoten voor het geval er iets is
maar ik heb ook geen paard....