Ervaringen met Lederen laarzen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonitolover

Ervaringen met Lederen laarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 15:38

Heey Bokkers,

Mijn Petrie Perfect laarzen gaan kapot. Ik heb ze nu een jaar en er zit een gat in, het leer gaat eraf, en de hak valt er ongeveer 1x in de week af. Ik word er helemaal gek van! :(

Deze heb ik:
Afbeelding

Hebben jullie dit ook met je laarzen? ( welke laarzen heb je dan )

Ik zit er over na te denken om nieuwe te kopen. Maar ik heb echt geen idee welke!
Welke laarzen zijn, goed, stevig & mooi natuurlijk! :D & een redelijke prijs.

Is met of zonder rits handig, een vriendin van me zegt dat deze namelijk heel snel kapot gaat. Hebben jullie hier ook last van?

Kimberley84

Re: Ervaringen met Lederen laarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 15:44

mijn voorkeur gaat uit naar een laars met rits en veter voor, is mij nog nooit kapot gegaan, ben ook erg zuinig met mijn laarzen. Ik heb de petrie glasgow, fijne soepele laars die tot op heden met 5x per week rijden vanaf oktober erg mooi blijft, mooie prijs/kwaliteit. Vind het goede RIJlaarzen geen looplaarzen. Van de perfect is bekend dat deze loslaten, heb er meerdere verhalen over gehoord. Dit komt van een bepaalde laag over de laars.

Phoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 01:25

Ik doe het iig al me hele leven met rubberen laarzen/jodphurs zijn goedkoop en bevallen me uitstekend! :D

Bonitolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 09:27

Iemand ervaring met Mondoni Plain/Field?
Ik heb wel gezocht op bokt, maar kon niet echt vinden van iemand die deze rijlaarzen had. Of ze snel kapon gingen ofzo. Iemand?

kleinvosjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 09:34

Ik vind het niet kunnen dat je binnen een jaar zulke klachten en problemen hebt met je Petrie's. Ben je er al eens mee terug geweest en wat zeiden ze?

Mondoni wilde ik ook gaan kopen, alleen hebben ze die alleen in standaard maten en ik zelf ben niet standaar. Paste dus niet...

Ik heb nu een jaartje de laarzen van Lipica, ben echt super tevreden over ze, zitten heerlijk en houden het goed, bij 5-6 keer per week rijden!

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 09:40

Ik zou er ook mee terug gaan hoor, dat hoort gewoon niet!
Mondoni heb ik geen ervaring mee, ik heb zelf Cavallo Softjumper's en die zijn na bijna twee jaar rijden, lopen, fietsen en in stallen/weilanden banjeren nog steeds mooi en goed! Ik maak ze wel regelmatig goed schoon. Heb er nooit problemen mee gehad met inlopen/rijden en ze blijven toch stijf genoeg om er voldoende steun aan te hebben. Voor het springen heb ik de Ariat Bromont. Ook enorm fijne laarzen, maar wel heel zacht. Daar moet je van houden natuurlijk!

Bonitolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 11:14

Citaat:
Ik heb zelf Cavallo Softjumper's en die zijn na bijna twee jaar rijden, lopen, fietsen en in stallen/weilanden banjeren nog steeds mooi en goed!'

Cavallo Softjumper's Prijs?

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:22

Ik vind idd dat je echt veel klachten hebt voor maar een jaartje.. Heb zelf cavallo junior jump. Heb ze 2,5 jaar en zou ze wel vaker mogen onderhouden. Ze hebben alles doorstaan, van de zee tot vallen in de modder en schaven langs bomen. ze doen het super en zitten ook heel lekker. De dressuurboog is laag wat ik wel jammer vind.

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:30

Ik heb al zo'n 8 jaar Petrie Anky's en ben zeer tevreden. Heb tot nu toe alleen de zool en hak hoeven laten vervangen. Ik heb er wel ritsen in laten zetten omdat ik dat handiger vond en gelijk wat meer ruimnte bij de kuit had.

Ze kosten een lieve duit, maar als deze op zijn komen er echt weer nieuwe Anky's. Mijn enkel gewrichten zijn nogal hypermobiel en met deze laarzen wordt alles mooi stabiel gemaakt waardoor ik veel prettiger op mijn paard zit.

Als je ze goed invet (ik gebruik altijd Lederdressing van Rapide) worden ze ook waterdicht (totdat er er ritsen in laat zetten natuurlijk ;) )

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:35

Ik heb lederen laarzen van equitheme, met rits elastiek en veter. Voordeel is dat ze een fijner prijsje hebben dan petrie, Nadeel is dat er niet zo'n uitgebreid assortiment van maten in zit. vb als je maat 38 hebt heb je misschien maar 2 of 3 kansen dat de laars van equitheme je past. Petrie past wel altijd vanwege zijn uitgebreid gamma van breedte, lengte, enz.
Dat gat in jou laars kan misschien komen doordat je kalfslederen laarzen hebt? Dat materiaal is zowiezo minder stevig dan rundslederen laarzen.

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:37

@ Bbreedveld, niet alle laarzen kun je vetten. De petrie Anky's zijn misschien echt van leer en dan kan dat wel. Maar gecoate laarzen help je met vet echt naar de botten hiermee: blaasjes, scheurtjes,...

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:40

@Quinta: ik bedoelde de Anky's ;) Die zijn van stevig rundleer, ideaal.

Ik begrijp nooit zo goed waaroim je gecoate laarzen zou willen hebben. Wat is de meerwaarde van de coating?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:41

Ik zou iig terug gaan met je huidige laarzen! dit kan echt niet..

Verder heb ik zelf de niro's en die vind ik geweldig! alleen denk ik niet dat die bij jou onder redelijke prijs zullen vallen.
Lipica's heb ik ook gehad maar dat waren toch rot laarzen.. Die heb ik na 2 jaar ook maar weer verkocht..
Verder heb ik wel het liefst laarzen met rits. Veters vind ik ook erg mooi maar dat is gewoon persoonlijke voorkeur

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:45

@Bbreedveld: Veel laarzen hebben dat. Is mooier afgewerkt zeker? Ik weet er niks van.
Toen ik mijn equithemes kocht vroeg ik aan de winkeljuf met wat ik ze kon poetsen. Met ledervet of.... Ze keek me toch aan met een vraagteken boven haar hoofd. Die had daar dus blijkbaar nog nooit van gehoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:49

x_Quinta_x schreef:
@Bbreedveld: Veel laarzen hebben dat. Is mooier afgewerkt zeker? Ik weet er niks van.
Toen ik mijn equithemes kocht vroeg ik aan de winkeljuf met wat ik ze kon poetsen. Met ledervet of.... Ze keek me toch aan met een vraagteken boven haar hoofd. Die had daar dus blijkbaar nog nooit van gehoord.

Gecoaten laarzen zijn volgens mij een stuk goedkoper. En dus ook van mindere kwaliteit.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:50

Ik heb de Mondoni Plain van Divoza. Heb er een half jaar intensief (4x in de week) mee gereden en rij er nu nog maar 1x in de week mee en ze zien er nog prima uit (nergens kapot oid).

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 22:40

Topic over de Divoza laarzen: [RUI] Divoza leren rijlaarzen

Gecoate laarzen hebben alleen het bovenste laagje, de coating dus, van leer. Waardoor ze dus goedkoper zijn dan geheel lederen laarzen. Maar je hoort wel vaak, dat een coating snel los gaat.

De Divoza laarzen zijn volgens mij ook gecoated.

Maar voor zo'n hoge prijs, gaan je laarzen wel erg snel kapot hoor. Zal eerst terug gaan naar de winkel, en mocht je er echt niet uit komen, dan pas gaan kijken om zelf nieuwen te kopen.

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:57

Ik heb de petrie athene nu een jaar en ik heb zulke klachten niet. Ze zien er nog super uit.

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:27

Ja dat hoor ik ook veel van gecoate laarzen. Lijkt me dat je beter kunt kiezen voor óf synthetische laarzen óf voor volledige leren laarzen.