Wat bedoelen ze hiermee? HC en flexibel starten toegestaan..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kaitlyn

Wat bedoelen ze hiermee? HC en flexibel starten toegestaan..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 12:19

Ik heb me ingeschreven voor een wedstrijd 9 juli wat ons debuut gaat worden. Dit is een selectiewedstrijd dus ik had al een mail gestuurd; ik rijd niet mee voor de selecties, kan ik dan wel meerijden? Dat was geen probleem, ik moest me wel snel inschrijven want er was niet veel plek meer.

Nu hebben ze gisteren of vandaag dikgedrukte aan de tekst toegevoegd:

Voor zowel het paarden springen als de dressuur is dit de 3e selectie van de kring Zuid-West-Veluwe.
Springen BB t/m ZZ
oefenspringen aan het einde van de dag, alleen bij voldoende deelname, graag aanmelden via de mail.

Opgeven dmv opsturen coupons!

Voor combinaties die NIET meerijden voor de selectie is HC en flexibel starten WEL toegestaan!

Maar wat bedoelen ze hiermee? Ik kom pas net kijken dat ik zelf wedstrijden ga rijden en ik heb dus geen flauw idee wat ze hiermee bedoelen. :=

mistid

Re: Wat bedoelen ze hiermee? HC en flexibel starten toegestaan..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 12:20

HC = horse concours en dat betekend dat je buiten mededinging start in bijv een lagere klasse omdat het even niet lekker gaat/na een blessure enzo. Flexibel is dat je in 2 naastliggende klasses in het springen mag starten, dus bijv een rondje L en een rondje M.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 12:22

O dus dat heeft alles met springen te maken? :)

Bedankt, weet ik dat ook weer! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 12:24

Hors concour starten gebeurd ook bij dressuur en alle disciplines eigenlijk.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 12:26

zo te lezen start je buiten medeling en dus tellen de punten niet die je rijd, houd hier rekening mee.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 12:27

Zoiets als meedoen voor spek en bonen :+

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 12:28

Ik rijd geen HC of flexibel mee, waarom start ik dan buiten mededinging? :)

9 Juli is mijn B debuut dressuur, het is alleen een selectiewedstrijd maar ik wil niet meerijden voor de selecties..
Laatst bijgewerkt door Kaitlyn op 26-06-11 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 12:30

omdat je het opgegeven niet mee te willen doen aan de competitie en dus start je eigenlijk automatisch mee buiten mededeling. Waarom trouwens niet gewoon mee doen aan de competitie je proef word er niet anders van en je punten tellen dan ook gewoon.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 12:42

Omdat ik een vereniging heb ik Utrecht en dit is voor de Gelderse.. Of maakt dat niet uit?

Ik heb de vereniging later nog een mail gestuurd:
Afgelopen week had ik al een keer gemaild met de vraag of er nog plek was in de B dressuur paarden (2 proeven) toen zei u; nog een aantal plaatsen, wel snel zijn! Toen wou ik dus coupons insturen maar daar zag ik dat er een fout is gemaakt met mijn geboortedatum en dat er 19 september staat in plaats van 18 september. Ik heb al contact opgenomen met de vereniging en die gaan maandag met de KNHS bellen wat er nu moet gebeuren (waarschijnlijk worden nieuwe coupons en startkaart opgestuurd) Is het mogelijk om mezelf nu via de mail in te schrijven en dat ik zodra de nieuwe coupons binnen zijn ik die verstuur?

Toen kreeg ik terug:
Je staat op de lijst! Ik zie de coupons wel verschijnen als het probleem is opgelost!
Tot 9 juli!

Waar het om gaat is:
9 Juli is mijn B debuut in de dressuur. Ik heb me opgegeven voor deze wedstrijd, maar het is een selectiewedstrijd. Stel ik rijd nu in de punten, ding ik dan automatisch mee voor de Gelderse kampioenschappen? Lijkt mij sterk omdat dit mijn 1e proef is, ergens in juli waarschijnlijk ook nog 1 en dan eind augustus pas weer. :)

Ik wil wel voor het echt meedoen, dus dat mijn punten blijven staan (als ik die rijd) alleen die kampioenschappen kunnen me dit jaar gestolen worden. :)

Stal_FO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 12:46

Je doet dus gewoon niet mee voor de selectie voor de regio kampioenschap of ander kampioenschap en tel je in dat klassement niet mee. Alleen op de dag zelf volgens mij wel. En volgens mij is dan je proef ook gewoon voor winstpunten. Als er geen SEL op je coupon staat kun je voor de rest wel gewoon normaal meedoen.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 12:48

Nee ik wil inderdaad niet mee doen aan de kampioenschappen (die zijn ook al begin augustus dus al zou ik het willen kan ik me al niet eens meer kwalificeren). Nu wil ik ervaring opdoen maar wel als er punten blijven staan natuurlijk..

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 12:51

Ik zou hier nog even over bellen want ik heb zo het vermoeden dat jij en de organisatie niet helemaal op 1 lijn zitten..

Stal_FO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 12:59

Maar je doet toch wel mee aan een selectie wedstrijd, maar dan zonder selectie te rijden? Dan zou je je dus wel gewoon kunnen kwalificeren voor de regiokampioenschappen.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 13:04

Lotte1990 schreef:
Ik zou hier nog even over bellen want ik heb zo het vermoeden dat jij en de organisatie niet helemaal op 1 lijn zitten..

Het gaat hier even niet om de organisatie en mij..

Stal_FO schreef:
Je doet dus gewoon niet mee voor de selectie voor de regio kampioenschap of ander kampioenschap en tel je in dat klassement niet mee. Alleen op de dag zelf volgens mij wel. En volgens mij is dan je proef ook gewoon voor winstpunten. Als er geen SEL op je coupon staat kun je voor de rest wel gewoon normaal meedoen.

Dat klopt inderdaad :j Ik kan me daar niet eens meer voor kwalificeren, dus voor de kwalificatie tel ik niet mee inderdaad.. Op de dag zelf, als ik wp's rijd (eventueel win maar daar ga ik niet vanuit) blijven die dus wel staan? :)

Stal_FO schreef:
Maar je doet toch wel mee aan een selectie wedstrijd, maar dan zonder selectie te rijden? Dan zou je je dus wel gewoon kunnen kwalificeren voor de regiokampioenschappen.

De kampioenschappen zijn 12 en 13 augustus, dit is de enige selectiewedstrijd die ik rijd. Dus dan kan ik me niet meer kwalificeren toch? Je moet toch meerdere selectiewedstrijden rijden, punten halen etc.?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 13:06

Pashon schreef:
zo te lezen start je buiten medeling en dus tellen de punten niet die je rijd, houd hier rekening mee.

Zo lees ik het niet.

Er staat volgens mij dat indien je start zonder mee te doen aan de selecties, je ook HC of flexibel mag starten. Selecteer je wel mee, dan mag dat niet.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 13:07

Klopt inderdaad Tiggs :j

Stal_FO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 13:07

Je hoeft maar 1 selectie boven in te rijden om je te kwalificeren en de hoogste kwalificatie telt als je er 2 rijd. (tenminste in mijn kring in friesland)

Begrijp ik het nou goed dat je op de kampioenschappen wil rijden?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 13:08

Nee ik wil niet op de kampioenschappen rijden, ik wil gewoon ervaring opdoen maar wel mijn winstpunten houden als ik die rijd. :j

Dan komt daar ook nog bij dat ik sta ingeschreven bij een vereniging in Utrecht west, dus ik zou niet eens mee kunnen doen aan de kampioenschappen in Gelderland. :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 13:09

Volgens mij doe je gewoon mee voor punten, maar niet mee voor de selectie. Verder mag je, omdat je geen selwctie rijd eventueel hc starten of, als je zou springen, flexibel springen. Volgens mij staat er niet dat dit automatisch gebeurd, maar die mogelijkheid heb je als je geen selectie start (wat logisch is, want hc telt nooit voor selectie...)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 13:12

Oké, mooi dat is dus wat ik wou weten. :)

Stal_FO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 13:13

Volgens mij mag je dan niet eens meedoen aan de selectie van gelderland. Normaal mogen alleen de mensen van die kring meedoen of je nou wel selectie rijd of niet.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 13:25

IK heb er al een mailtje uitgedaan naar de mensen van die wedstrijd. :)

Of ik wel kan meerijden (maar dan niet meeding voor de kampioenschappen maar wel voor wp's die blijven staan) als ik in Utrecht west bij een vereniging zit.. :)

Stal_FO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 13:27

Slim! Zij weten het beste wat wel en niet mag:P Friesland is namelijk soms wel wat anders dan andere provinicies.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 13:29

J want in sommige regio's moet je dus echt 3 van de 5 selecties rijden bijvoorbeeld om je uberhaupt maar te kunnen selecteren voor kampioenschappen..

Ik zie eerlijk gezegd de schade er niet van in als ik meerijd, ik wil gewoon ervaring opdoen en alle punten die ik krijg zijn mooi meegenomen :j

Stal_FO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 13:30

O, echt waar?

Meestal mag het wel gewoon. Maar dan in je eigen regio/kring of openbare concoursen.