Concentratie!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonitolover

Concentratie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 20:34

Hoi allemaal,

Als ik met mijn pony op wedstrijd ben, is hij soms geconcentreerd en soms ook helemaal niet.
Als hij dit wel is gaat het veel beter!
Hoe krijg je je paard geconcentreerd?

Kan jij me helpen?

Groetjes!

*\o/*

Renske_W

Re: Concentratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 20:52

Veel overgangen, tempowisselingen en figuren rijden.
Er zelf goed aan blijven rijden, en veel variatie houden in je losrijden.
Dat het paard eigenlijk niet de kans krijgt om naar van alles te kijken en doen, maar al zijn aandacht op jou moet richten omdat je iedere keer iets anders rijd.
Dus geen 1 rondje hetzelfde laten zijn :)

Stal_FO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 12:57

Inderdaad wat Renske_W zegt. En zorgen dat je zelf niet te veel anders rijdt dan thuis, doordat je bijvoorbeeld zenuwachtig bent. Hier kan je paard ook heel onrustig van worden en daardoor minder geconcentreerd.

Bonitolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 15:22

Dankjewel! Ik jullie advies opvolgen! :)

HanneZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 22:37

inderdaad tempowisselingen en zien dat hij goed reageert op je been.
Kijken dat hij voor het minste been dat je geeft reageert, zo niet maak je korte tempowisselingen en maak je korte overgangen zodat je hem attent maakt :)

Bonitolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 09:36

Hoelang rijden jullie meestal in, en wat doe je dan zoal? ( in de B )

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:32

dat is paard afhankelijk :j
de een heeft baat bij 20 minuutjes inrijden, de ander moet 45 minuten vol aan de bak eer die wat los is.

laurabosman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:00

wat vooral belangrijk is is dat je voor jezelf alvast een plan maakt voor het inrijden en dit in grote lijnen.
op deze manier blijf je zelf consequent je paard loswerken.
in dit plan moet je je tempowisselingen, overgangen en bepaalde oefeninegn verwerken.
je weet nu zelf wat je gaat doen met inrijden en zo hoef je geen onnodige rondjes te rijden wanneer je even niet weet wat je gaat doen ;)

heel veel succes!!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 21:29

Losrijden verschild per paard :j
Mijn merrie is met een half uurtje vaak klaar om de ring in te gaan, mijn ruin zit ik liever 45 minuten op.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 14:43

Ik ga altijd een uur voor ik moet starten opzadelen, dan rij ik hem helemaal los. Daarna gewoon stap aan de lange teugel en als degene voor mij in de ring is pak ik hem weer op en ga ik veel overgangen en tempowisselingen rijden. Als ik nog veel tijd heb tussen het echte losrijden en mn proef neem ik nog wat andere dingen mee zodat we lekker bezig blijven en het losrijden niet voor niks was, eigenlijk gewoon wat we elke dag doen.

De B proeven zijn wat saai, dus dan is mn pony best snel afgeleid, daarom heb ik mijn laatste wedstrijd eens een keer een pasje sb op de voltes gevraagd zodat ie op mij blijft letten, moet zeggen dat dat voor ons erg goed werkte :j . Normaal tijdens de proeven let de pony op vanalles, maar minder op mij en toen bleef ze gewoon goed geconcentreerd op mij letten.