Kan een standaard dressuurhoedje tegen regen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Afwezig

Kan een standaard dressuurhoedje tegen regen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 18:19

Hallo mede-bokkers :wave:

Het mag misschien nu wel zomer zijn (21 juni is geweest := ) toch is het het weer er niet naar.. ;(

Nu is mijn vraag, hebben jullie ervaring met dressuurhoedjes die nat zijn geworden door de regen?
    Ik heb een dressuurhoedje van Christy's (haarvilt) maar ik ben bang dat er niks van overblijft als hij nat wordt door de regen.

Groetjes :evaw: ,
    Anneke

Afwezig

Re: Kan een standaard dressuurhoedje tegen regen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 18:50

Heeft er helemaal niemand hier ervaring mee...? ;(

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:52

Een spatje kan ie vast wel hebben, maar ik zou er niet in een goede bui mee gaan rijden. Er bestaan wel van die speciale hoesjes voor over het hoedje, maar of dat mooi is...?

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 18:54

Nu je er over begint, ik het er wel ooit eens een foto van gezien ja... Mooi is indd een ander verhaal... :roll:

Ik heb sowieso mijn cap altijd bij, dus als ik zie (voor dat ik er op ga) dat het regent doe ik mijn cap op, maar ik kan niet tijdens mijn proef mijn hoedje wisselen voor een cap 8)7

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:55

Dat doet mijn instructrice inderdaad ook, heeft alleen geen vilt volgens mij, maar zijde. Vilt is wel beter bestand tegen regen dan zijde. En joh, wat kan jou het schelen, als het dreigt te gaan regenen zet je toch gewoon je cap op?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:56

Je kan toch wel 5 minuten vooruit voorspellen of het droog blijft of dat het giga gaat stortregenen? :P

Zoals Kleinvosje zegt, dingen kunnen tegen een drupje, maar de tuinslang moet je er niet op zetten.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 18:58

Heeft iemand ervaring met een hoedje die nat is geweest door een hevige stortbui?

Asyaa schreef:
Je kan toch wel 5 minuten vooruit voorspellen of het droog blijft of dat het giga gaat stortregenen? :P

Zoals Kleinvosje zegt, dingen kunnen tegen een drupje, maar de tuinslang moet je er niet op zetten.

Ik rij wel iets langer dan 5 min los :') Maar ik begrijp je boodschap ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:03

Je kan toch net voor je proef nog besluiten je cap af te doen en te wisselen of andersom? :P

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:04

Dan doe je toch met losrijden je cap op? :)

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:12

Ik heb heel vaak in stortbuien gereden, en m'n hoedje is er niks slechter van geworden. Soms stond het water in de rand, zodat het er dan uitliep bij het afgroeten haha, maar het hoedje overleeft het wel. Maar als je twijfelt doe je je cap toch op?

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 19:17

Asyaa & xlovelove ; Dit is niet het antwoord op mijn vraag. Tuurlijk kan ik dat doen, maar dat vraag ik niet :)

LETS ; Bedankt voor je reactie, fijn om te lezen :)

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:22

Juist als je denkt dat je hoedje er niet tegen kan, is het moment misschien wel daar, om gewoon je cap op te houden. Regen betekend gladheid. Je hoeft er dan ook niet over in te zitten, of je hoedje er wel tegen kan. Is dat eventjes handig.

tantesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:28

Jaaren geleden had ik een vilten hoedje, en die is héél klein geworden door de jaren heen. En dat komt door het nat opbergen....

maw je moet hem op je kop houden tot ie droog is, dan kan ie niet krimpen.

Suckerpunch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:43

Vilt en zijde kunnen allebei niet goed tegen de regen. Ik heb een creme kleurig en een bruin hoedje.. mijn bruine is wat raar gaan vormen door de regen, mijn creme heb ik gelukkig nog kunnen redden van verdere schade.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:48

Nee, ze kunnen niet tegen regen..
Althans niet als het vaak gebeurt en ze verkeerd drogen.
(2 druppies is het probleem niet)

Als hij nat is geworden (kan altijd keer gebeuren) moet je hem eigenlijk opbergen zodat hij niet krimpt.
Of hij moet nu te groot zijn, dan kan krimpen gewenst zijn.
En niet te snel drogen.

Laat ik het zo zeggen, had altijd mijn cap bij me..
(zowiezo praktisch voor geval je paard blije bui heeft.)

Flomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 23:06

die hoedjes worden er niet mooier van als ze nat regenen maar een klein beetje is niet heel erg

romy46

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 11:27

Ik was laatst "overvallen" door een stortbui,tussen mijn proeven door ( hooguit 5 minuten).Tegen mij was gezegd dat deze tegen regen kon ( nou was dit echt een hele flinke bui). Maar tijdens de 2e proef zakte hij voor mijn ogen, en het zijde stond omhoog. ik heb hem aan de lucht laten drogen ( zoals geadviseerd), maar hij knapte er niet erg van op. Ik ben er mee terug gegaan en krijg een nieuwe(heel netjes natuurlijk). Maare ik zou anders niet opnieuw aan een hoedje zijn begonnen, want ik zie het niet zitten om te wisselen voor de proef en er na, dan maar lekker met m'n capje op rijden!

Tijn8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 11:35

zelf rij ik met een cap bij regen maar ik heb wel van die plastic 'regenjasjes' gezien die je over je hoedje kan doen.
misschien is dat iets....

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 11:38

Hey Anneke,

Misschien heb je de foto's op het Fries Paarden Forum wel gezien van de Hippiade mennen. Dat hoedje heb ik nu 4 jaar ofzo, was het goedkoopste van het goedkoopste :D en heeft al heel wat regenbuien meegemaakt ;) Hij is er absoluut niet minder mooi om geworden :)

Groetjes,
Fenny

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 11:42

Tijn8 schreef:
zelf rij ik met een cap bij regen maar ik heb wel van die plastic 'regenjasjes' gezien die je over je hoedje kan doen.
misschien is dat iets....

Een douchemutsje ja :D
Ik rij, als ze het voorspellen , lekker met cap.
Maar bijv op een kampioenschap vind ik mn hoedje wel mooier.
Mocht er dan echt een stortbui vallen, doe je de douchemuts erover en voor de proef eraf.