Geen kringkampioen / toch kringkampioen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

piepelie

Geen kringkampioen / toch kringkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 17:52

Vandaag werden de kringkampioenen van de kring Berkel IJssel bekend gemaakt. Dit gebeurde in Eerbeek waar vandaag het concours van Veluwezoom werd gehouden.

De bijrijdster van mijn pony had al 2 selectiewedstrijden gewonnen, de eerste was in Loenen en de tweede was vorige week in Empe. Beide proeven heeft zij gewonnen met 201 punten. Vandaag moest zij haar laatste selectiewedstrijd rijden en ook deze ging weer prima en won zij tevens met 201 punten. Nadat de prijsuitreiking van de ochtenddressuur was geweest kwamen de mensen van de kring om de afvaardiging voor de gelderse kampioenschappen en de kringkampioenen bekend te maken. Eigenlijk waren wij al blij omdat wij dachten dat het niet meer stuk kon met 3 gewonnen selectiewedstrijden op zak.

Eerst werd de reservekampioen bekend gemaakt en dit was inderdaad het meisje dat steeds net na mijn bijrijdster was geëindigd. Daarna werd de kringkampioen bekend gemaakt (en ik wilde al gaan juichen) en tot onze verbazing werd er een hele andere naam omgeroepen. Zowel wij als een aantal andere mensen vroegen ons af hoe dit nu toch kon. Voor de zekerheid na alle uitreikingen toch maar even naar de mevrouw van de Kring gelopen om te vragen hoe dat nu zat. Zij ging haar papieren nakijken en wat bleek, volgens haar had mijn bijrijdster niet in Loenen gestart. Maar dit was toch echt wel het geval, ook de selectieproef van Loenen had zij gewonnen. Wij zijn nog even meegelopen naar het secretariaat en wat bleek de punten van Loenen stonden inderdaad in het systeem maar waren bij de berekening niet meegenomen. En wat bleek, de uitslag zoals deze bekend was gemaakt, was dus niet goed. Mijn bijrijdster is kringkampioen en degene dit tot kringkampioen is uitgeroepen is dus reservekampioen.

Gelukkig heeft die mevrouw het opgelost en een mooie oorkonde uitgedraaid en in een mooie lijst gedaan met een mooi rood/wit/blauw lint erbij. Mijn bijrijdster werd alsnog gefliciteerd met haar behaalde kampioenschap, goed opgelost dus. Zij bood nog haar excuses aan omdat zij haar nu niet officiël had omgeroepen.

Het is dus maar goed dat wij het zijn gaan navragen. Ook wil ik iedereen de tip geven om de punten op de coupons altijd na te tellen wanneer je deze krijgt. Wij hebben al een aantal keren meegemaakt dat de punten niet goed geteld waren.

Paulusjuh

Re: Geen kringkampioen / toch kringkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 17:56

Jeetje dát is banketstaaf. En ook voor diegene die dus is uitgeroepen als kampioen, maar het dus niet is!

piepelie

Re: Geen kringkampioen / toch kringkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 18:15

Ja dat kun je wel zeggen ja. Ik geloof wel dat ze het zo zouden laten omdat ook die mevrouw van de kring het banketstaaf vond om iemand die heel blij is op te bellen en te zeggen dat ze eigenlijk geen kringkampioen is. We hebben er nu dus gewoon 2. Eigenlijk maakt het ook niet zo heel veel uit omdat er sowieso 4 door mochten naar de Gelderse dus ook al zouden de kampioen en reservekampioen een plaats opschuiven, dan nog zouden zij door zijn.