Handicapregeling dressuur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Moska

Handicapregeling dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 16:08

Wie kan mij vertellen wat precies bedoeld wordt in art.5 van het algemeen wedstrijd reglement met "naastgelegen klasse" in de handicapregeling bij de paarden? In mijn beleving is een naastgelegen klasse de L1/L2, M1/M2 en Z1/Z2, of zit ik dan fout? Ik raak ook wat in de war doordat er voor jonge paarden proeven en bitloosrijden iets andere regels gelden voor de handicapregeling. In ieder geval is mij wel duidelijk dat bij minder dan 8 deelnemers in een klasse, deze in handicap met naastgelegen klasse mag worden verreden. Maar wat is dan nu dus precies die naastgelegen klasse?

Ashley5760

Re: Handicapregeling dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 16:14

Haha ik dacht 'echte' gehandicapten.
Regel mbt in handicap rijden is m1 mag met m2 (volgens mij ook met l2, word zelden gedaan maar komt ook voor heb ik ooit gehad).
Dus een klasse hoger/lager telt dan met jou klasse mee.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 16:27

Hmm, mijn vraag kwam naar boven omdat ik morgen als enige op een startlijst sta in de M2. Er zijn 6 M1 ruiters, 7 L2 en dan nog 10 L1 ruiters, allemaal in een baan (dus een jury). Onder de startlijst staat een aparte prijsuitreking vermeld voor de M1 en een aparte voor de L1,L2 en M2. Blijkbaar wordt de M1 dan niet samengevoegd met de M2 of met de L1/2, maar de L1/L2 lijkt mij toch ook niet gecombineerd te kunnen worden met de M2. Vandaar dat ik naar de handicapregeling ging zoeken. Het lijkt mij dat zowel de L als de M beide in handicap gereden kunnen worden.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 16:34

Heel raar. Waarschijnlijk word je gewoon meegerekend met het m1. (Zou dit van tevoren even navragen want dat wat jij zegt klinkt erg vreemd :s)

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 16:38

Ach het maakt me niet uit hoe ze die prijsuitreikingen doen, maar ik organiseer zelf ook wedstrijden en dit lijkt mij financieel technisch gezien niet het meest handige en ik zou het zo raar vinden dat ik als enige deelnemer ook meteen de eerste prijs heb (beetje suf zeg maar). Weet zeker dat de M1 een aparte prijsuitreiking heeft, aangezien er ook tijden bij staan en ik zelf nog moet rijden daarna.