HELP! Vereniging heeft verkeerde geboortedatum doorgegeven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kaitlyn

HELP! Vereniging heeft verkeerde geboortedatum doorgegeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 14:34

Enige tijd geleden heb ik een startkaart aangevraagd, alles netjes binnengekomen en nu wou ik m'n gaan inschrijven voor een wedstrijd.

Het is me nooit opgevallen dat ze van mijn geboortedatum, 18 september, 19 september hebben gemaakt.
Meteen begin ik dan te twijfelen aan mezelf, heb ik het soms verkeerd doorgegeven? Dus ik de mailtjes weer opgezocht en daar staat duidelijk in: 18 september, zelfs nog met een kopie van mijn ID kaart erbij waar het ook op staat..

Wat moet ik nu doen? Ik ben al aan het zoeken naar een telefoonnummer van de vereniging, maar kan ik me nu wel inschrijven voor een wedstrijd?

Het zal ook eens allemaal wel goed gaan. :=

Niekje1991

Re: HELP! Vereniging heeft verkeerde geboortedatum doorgegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:36

Hoihoi! Ja ik had dat ook! Alleen dan bij de geboortedatum van m'n pony. 1991 ipv 1999! Ik mocht gewoon starten, en de startcoupons gewoon gebruik, en dan met de pen even veranderen (als je dat zelf liever wilt) M'n startkaart mocht ik terug sturen naar de KNHS. Met een briefje erbij wat er fout is. En dan krijg je gewoon een nieuwe!! ;) :D

ChelseaII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 17:44

Ik heb vandaag mijn startkaart binnen gekregen en ik blijk volgens hun in 1992 geboren te zijn i.p.v 1982. Ik heb ook even mijn mailtjes terug gelezen en ik heb toch echt 1982 aangegeven!! Nu kan ik de KNHS niet meer bellen, want ze zijn niet meer aanwezig, maar zit toch een beetje te twijfelen of ik dan wel mag starten??? Heb me namelijk al opgegeven voor wedstrijden en heb geen zin om weer te moeten wachten op de KNHS, want heb al bijna een maand moeten wachten op deze startkaart.

Zou je gewoon mogen starten en dit uiteraard wel bij de KNHS melden?

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 17:50

Je kunt gewoon starten. Even bellen of mailen met de knhs (ledenservice@knhs.nl) en dan zullen zij een nieuwe startkaart voor je maken. De coupons kun je opmaken, je mag de fout met pen verbeteren (niet op de startkaart). Mailtjes even uitprinten en meenemen als je op wedstrijd gaat, als de jury er vragen over heeft, kun je dat laten zien.

ChelseaII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 17:54

YSR1971 schreef:
Je kunt gewoon starten. Even bellen of mailen met de knhs (ledenservice@knhs.nl) en dan zullen zij een nieuwe startkaart voor je maken. De coupons kun je opmaken, je mag de fout met pen verbeteren (niet op de startkaart). Mailtjes even uitprinten en meenemen als je op wedstrijd gaat, als de jury er vragen over heeft, kun je dat laten zien.

Echt? Je maakt mijn dag weer goed met dit nieuws!! Zat al flink te balen... Thanks!!!

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 17:58

Het is zowel bij TS als bij ChelseaII duidelijk een invoerfoutje bij de KNHS geweest (kun je ook aantonen door de mailtjes) en dan mag het inderdaad op deze manier. Alleen een oplettende jury zal het misschien opvallen, maar dat zal dus geen probleem opleveren. Wel dus even mailen aan de knhs, dan kun je ook laten zien dat je de fout hebt gemeld en hebt gevraagd een verbeterde startkaart aan te maken.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 15:40

De KNHS heeft geen fout gemaakt, de vereniging heeft het verkeerd doorgegeven. :)

Volgens mijn vereniging (die heeft de KNHS gebeld) mag ikg ewoon starten met mijn verkeerde geboortedatum. De KNHS wou voor zo'n kleine fout geen nieuwe startkaart opsturen. :)

Maar als ik het zo lees neem ik even de mailtjes mee die ik heb verstuurd en heb gekregen van de vereniging om eventueel gezeur morgen te voorkomen..

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 15:47

Geen zorgen, ze maken wel vaker foutjes! De grote Gelderse merrie van een vriendin van mij had als ouders shetten... De zwarte d pony van een van onze leden was schimmel en 1.81 :D

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 15:52

:') Dat zijn wel wat grotere fouten Rytir :')

Hoe is dat uiteindelijk opgelost?

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 15:57

We hebben bij het wedstrijdsecretariaat alles doorgegeven aan de jury toen ze aankwamen, die moesten er wel om lachen maar hebben ze gewoon laten starten. De startkaarten zijn daarna z.s.m. door het KNHS aangepast :Y)

ChelseaII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 22:19

Ik heb vandaag heen gebeld en ik moet de startkaart + coupons terug sturen. Heb er maar gelijk wat druk achter gezet, want ik heb me opgegeven voor een wedstrijd over 3 weken, dus wil dan wel alles compleet hebben!!!

Rytir schreef:
Geen zorgen, ze maken wel vaker foutjes! De grote Gelderse merrie van een vriendin van mij had als ouders shetten... De zwarte d pony van een van onze leden was schimmel en 1.81 :D

Ze maken wel rare fouten zeg :=

MendyGinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 21:15

Ze maken inderdaad erg rare fouten. Blij dat ik dit topic gelezen heb voor als er eventueel fouten zouden staan op mijn misschien toekomstige startkaart *D

pietiedecy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:39

ik ben ook in december jarig volgens KNHS, terwijl ik echt Februari aangegeven heb, ik heb gewoon contact opgenomen met wedstrijcicetariaat, en die zou er weer achteraan. maar heb wel gwoon wedstrijd gestart

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:05

Wat een stomme fouten!

ChelseaII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:13

Annekeee schreef:
Wat een stomme fouten!

Het enige positieve aan de fout van mijn startkaart is, dat ik volgens de KNHS 19 jaar ben i.p.v 29, haha :o ! Maar ik ben toch maar eerlijk geweest O:)

ChelseaII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:12

Moet dit even van me afschrijven, want de KNHS heeft het wel even voor mij wat verpest zeg :(

Ik heb mijn startkaart nu ruim 4 weken geleden aangevraagd via mijn vereniging en na ruim een week kreeg ik te horen dat er een probleem was met de aanvraag. Ik naar de KNHS bellen en het bleek dat ik een rekening had open staan van 13 euro uit 2005 (!!!). Ze konden niet achterhalen waar dat bedrag voor stond. En dat terwijl ik in 2005 helemaal niet lid was van de KNHS o.i.d!! Nah ja, ik heb het bedrag diezelfde dag maar overgemaakt en de volgende dag kreeg ik netjes van de KNHS nog een factuur hiervan.

Na weer ruim een week kreeg ik een mail van mijn vereniging dat de aanvraag nog steeds niet wou lukken, want er waren twee paarden met hetzelfde transpondernummer en diernummer...

Na weer een week wachten kreeg ik een mailtje dat mijn startkaart + coupons onder weg waren *\o/* en ja hoor... Toen bleek mijn geboortejaar niet te kloppen... De boel weer terug gestuurd naar de KNHS in de hoop dat ze het ze snel in orde gaan maken... -O-

Werd ik net gebeld door de KNHS... Dat ik nog een bedrag van 13 euro heb open staan en dat ze nu mijn startkaart niet in orde kunnen maken... ;( Werd ik doorverbonden met de afdeling financien en die meid zag wel dat er 13 euro was overgemaakt van mijn rekening, maar er stond een andere naam bij???? Hoe kan dat nou weer??? Ze heeft dat in orde gemaakt en ik vroeg aan haar of mijn startkaart nu snel wordt gemaakt; zegt ze dat er onder mijn naam nog helemaal geen aanvraag gemaakt is voor een startkaart... Nou moet het toch niet gekker worden zeg!!! Ze verbond me weer door met iemand anders en die stelde me gerust en ik krijg een nieuwe startkaart en coupons en als het goed is, komen die volgende week binnen...

Duimen jullie mee dat het nu toch echt wel goed gaat komen, want mijn vertrouwen hierin is een beetje weg nu... Ik heb 24 juli mijn B-debuut en wil dit toch echt niet missen...

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 15:19

Jeetje zeg wat ontzettend zuur!

Bij mij was alles met een week binnen.. Heb je je oude startkaart en coupons nog? Mocht het nieuwe spuk 24 juli nog niet binnen zijn dan kun je die gebruiken. Ze hebben bij mij niet eens naar de startkaart gekeken en mochten ze er vragen over hebben dan kun je het uitleggen. :j

ChelseaII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:23

Kaitlyn schreef:
Jeetje zeg wat ontzettend zuur!

Bij mij was alles met een week binnen.. Heb je je oude startkaart en coupons nog? Mocht het nieuwe spuk 24 juli nog niet binnen zijn dan kun je die gebruiken. Ze hebben bij mij niet eens naar de startkaart gekeken en mochten ze er vragen over hebben dan kun je het uitleggen. :j

Heel zuur... Ik moest van de KNHS alles terug sturen. Ik heb alleen 2 coupons gehouden en met pen mijn geboortejaar gewijzigd en deze stuur ik op naar de vereniging waar ik mijn 1e wedstrijd heb (24 juli), want dat moest eigenlijk al voor de 10e gebeuren. Dus nu alleen maar hopen dat ik voor de 24e mijn startkaart weer binnen heb...

Misschien idd anders gewoon zonder startkaart heen gaan := ; meestal kijken ze in je paspoort of je inentingen wel goed zijn... En als ik dan van de jury niet mag starten, heb ik toch even op vreemd terrein geoefend, haha!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 15:26

Ik zou gewoon nog een mail naar de KNHS erachteraan sturen en alles duidelijk uitleggen en zeggen dat er spoed achter zit.

ChelseaII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:28

Ja, dat zat ik me net ook al te bedenken; gewoon wat extra druk erachter zetten. Helemaal omdat zij steeds de fouten maken!!!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 15:31

Ja inderdaad!

Een startkaart kan binnen een week geregeld zijn. Op maandag verwerken zij altijd alle gegevens, ik had mijn spullen op donderdag binnen. ;)

ChelseaII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:33

Ik ga zo gewoon nog een mailtje sturen.

Het meisje dat ik als laatste aan de lijn had zei ook dat ze vandaag alles ging verwerken en dat ik dan eind volgende week alles binnen zou hebben. Dat zou dan precies op tijd zijn...

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 15:34

Eind volgende week moet dan uiterlijk zijn!

Ik stuurde mijn gegevens op woensdag, maandag werd het verwerkt en donderdags had ik het in huis. Als ze bij jou zeggen eind volgende week denk ik dat ze gisteren alles al hebben verwerkt maar pin me er niet op vast.
De KNHS kan snel reageren als het nodig is, zet er dus gewoon wat druk achter!

ChelseaII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:39

Ik heb ze zo juist een mailtje gestuurd!! Ben benieuwd!!!