Valse advertentie op sporthorses.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Curly85

Valse advertentie op sporthorses.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 13:28

Ik hoop dat het goed staat. Ik ben eigelijk op zoek naar kopje 'juridisch' maar dat was er niet :Y)

Maar er staat nu een paard op sporthorses onder de noemer Z-paard, recentelijk klinkisch en rontgenologisch gekeurd. Nu weet ik dat dit paard afgekeurd is en vol artrose in zijn hals heeft en hard gezegd het aftellen is tot dit paard pijn heeft. Hij kan nu al niet meer goed inbuigen. Zeker geen sportpaard en eigelijk zou hij afgemaakt moeten worden. Dit is ontdekt toen mensen hem hadden gekocht van de dezelfde eigenaar als nu. Deze hebben na halsfoto's dit gezien en hij is terug gegaan naar de vorige eigenaar.

Kortom ik weet dat dit paard gewoon niet goed is en het is gewoon oneerlijk en bedonderen dat hij weer op sporthorses staat. Weet iemand of er op een manier ingegrepen kan worden? Het is namelijk een vreselijk leuk dier om te zien en de advertentie klinkt geweldig. Het is alleen vals......

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: Valse advertentie op sporthorses.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 13:57

Ik verplaats dit topic van MD naar TAO omdat het daar beter past.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 13:58

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 14:07

Het zijn dus helaas geen oplichters want ze verkopen het paard gewoon alleen er wordt niet bij vertelt dat het binnen een paar jaar einde oefening is.....

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:09

Naar mijn weten is de koper 'verplicht' 'onderzoek' te doen (dus bv klinisch/rontg te laten keuren) wil deze ergens recht op hebben. Kortom natuurlijk 'vals' van die mensen om het zo te spelen en niet eerlijk voor het paard. Maar als hun een keuringsrapport hebben (dat bv 2jaar oud is waarop t paard staat helemaal goed te zijn) zou ik als koper altijd opnieuw laten doen...
Als het een recentelijk rapport is dan zou ik dat niet doen, maar als blijkt dat paard toch iets heeft is denk ik de keuringsdierenarts iets te verwijten?

Geen idee hoe het werkt maar ik denk niet dat je hier iets aan kan doen... Hopelijk zijn kopers zo verstandig het dier opnieuw te laten keuren...

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:15

En hij is alleen op z'n hals afgekeurd? De meeste mensen laten dit nl niet controleren dus dat is dan flink balen als het paard over een paar jaar niet meer bruikbaar is. Misschien kan je de website beheerder een bericht sturen, weet niet of ze er iets mee doen maar je kan het proberen.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 20:05

Volgens mij ben je als verkoper wel verplicht om het te vermelden als het paard een gebrek heeft. Het kan alleen achteraf wel eens ingewikkeld worden om als koper aan te tonen dat de verkoper op de hoogte was van dat gebrek.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 20:11

In zoon geval kan je alleen maar hopen dat de kijkers hem laten keuren :)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 07:55

Sammyoo schreef:
Volgens mij ben je als verkoper wel verplicht om het te vermelden als het paard een gebrek heeft. Het kan alleen achteraf wel eens ingewikkeld worden om als koper aan te tonen dat de verkoper op de hoogte was van dat gebrek.

Ja, de verkoper is ook verplicht om gebreken mede te delen. Als koper moet je onderzoek doen, maar dat is natuurlijk tot op zekere hoogte. Als verkoper heb je een meldingsplicht, en als het paard dus door de keuring komt op foto's van alleen de benen en misschien een stukje rug, dan is de verkoper weldegelijk aansprakelijk als het verzwijgt dat het probleem in de hals zit.

Het probleem is om aan te tonen dat de verkoper op de hoogte was van het gebrek... ga daar maar eens aanstaan..

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 12:04

Iemand die een beetje kan rijden merkt gelijk dat een paard aan een bepaalde kant (en of beide kanten) inbuigings problemen heeft en kan/zal daar dan vragen over gaan stellen.........dan is het zaak om de juiste vragen te stellen en evt. door te vragen.......
Uiteraard is het niet netjes (en niet goed te praten) van de verkoper(s) om info achter te houden./niet te vermelden.
Ik vraag mij af of je hier iets tegen kan doen, maar niet geschoten is altijd mis...........

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 12:13

het gaat hier volgens mij om de verkopers en niet wat over eventuele kopers zouden moeten doen en of ze er wel of niet achter zouden kunnen komen.

TS vraagt of ze eventuele stapppen kan ondernemen omdat de verkopers blijkbaar geen eerlijk spel spelen .......

Girl101

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:07

Zijn dit particulieren of is het een handelaar?