Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Niet mee gaan knokken want dat is gewoon gevaarlijk. Je kunt veel lezen over paardengedrag hier, misschien vind je her en der wat tips. funnygirl1 schreef:een stok met handschoen werkt niet want de stok vind ze een monster
funnygirl1 schreef:een stok met handschoen werkt niet want de stok vind ze een monster
).funnygirl1 schreef:graag wil ik het verhaal dat ik 14 ben hier niet mee betrekken ik heb 2 paarden ingereden, en meerdere paarden doorgereden, en op mijn 12e z spring wedstrijden met mijn verzorgpony gereden toen
Ik heb haar nu 1 maand dat is heel kort dat weet ik maar ze is gevaarlijk en dat is het probleem,
ik heb vanaf de eerste dag dat ik haar zag al een band met haar
ze hinnikt naar me, knuffelt met me, achtervolgd me, maar zodra het erop aan komt dat ik haar been wil pakken word ze boos, ik kan er inmiddels over haar hele benen aanraken maar oppakken moet ze niets van hebben, op de een of andere manier lijkt ze het te kennen alsof er wat mee gebeurd is.
ik weet hoe ik de stok moet hanteren maar als ik m op de grond legt loopt ze er al om heen en snuffelt wel maar zodra ik m oppak is ze weg ook haha
ik wil graag hulp omdat ik niet een 2 jarige van 1,60 en veel spieren aan kan
ze staat helaas niet in een groep hiervoor zomers stond ze bij tot en met 3 jaar en daar leerde ze dus niks van, de pension stal waar ik sta kunnen ze niet met zn allen, iedere klant heeft zn eigen landje
ze kunnen wel neuzen maar haar bij jonge paarden zetten helpt niet denk ik
bij verschillende leeftijden zou mooi zijn maar dat kan hier helaas niet
ik woon in enkhuizen waar zij ook staat (dat ligt in noord-holland)
ik hoop op opbouwende kritiek en ik ben berijd haar te laten trainen voor n leuk bedrag
funnygirl1 schreef:dat weet ik maar evengoed kan ik haar niet op haar nummer zetten zoals ze dat bij mij doet
ze maakt me bang voor paarden
terwijl ik toch een goede band met haar heb
maar bij haar gaat affetoe een knopje om
ik heb haar van manege bria
andre groen heeft haar gefokt die vorig jaar overleden is
het is er dus 1 van de bria stam de vader is crack c van Anky van grunsven
Zo kan je misschien de boel een beetje beter rechtzetten. (boekentip; grondwerk met paarden van Inge Teblick, heb ik ook heel erg veel uit geleerd).
Maar even om aan te geven dat het niet zomaar is, om voetje te geven. Daar moet je voldoende tijd voor uittrekken, mits je het op een goede manier wil doen. Natuurlijk kan het sneller, maar zelf heb ik graag dat mijn beessie begrijpt wat de bedoeling is en dat kost nu eenmaal tijd... (al moet ik zeggen dat ik achteraf dat half jaar ook echt erg lang vind, tegenwoordig leert ie een stuk sneller
)
Maar heb geduld, je hebt haar pas een maandje en verwacht echt al heel veel van haar. Ik neem tenminste aan dat ze verder helemaal groen was? Dan is een maand echt veeeel te kort om al te longeren, voetje geven, vaststaan, enz enz. Althans, vind ik. Ik doe graag rustig aan