Ik ga binnenkort het paard van mijn buurvrouw oppakken.
Het is een kwpner van 11 jaar oud. Ze is gewoon goed beleerd en alles.
Wel is ze blind aan 1 oogje. Ik heb er vorig zomer nog een x op gereden maar toen reed mijn buurvrouw er nog veel mee.
Ik heb gevraagd of ik haar nog een keer mag doen en dat was goed.
Ik wou gewoon beginnen met keertje longeren om alle knopjes te controleren en om gek te doen, de keer erna er pas opstappen na longeren.
Nu het probleem. Ze staat met 3 jaarlingen/twenters in de wei. Deze beestje zijn absoluut niet mak.
Nu ben ik niet bang voor paarden maar het geeft mij toch wat onzekerheid als ik haar uit de wei moet plukken, 3 jonge paarden moet tegen houden en ook nog eens niet weet hoe ze zullen reageren.
Als ik eerlijk ben durf ik dit niet zo goed alleen te doen, maar hulp is lastig omdat hun allemaal moeten werken en mijn ouders zijn absoluut geen paarden mensen. Een vriendin meenemen kan wel maar ik ben bang dat die jonge paarden dus iets doen.
Wat ik wel kan proberen is (want de wei is in 3 delen verdeeld) om haar naar een ander stuk mee te nemen, het hek dicht te doen en te kijken hoe de ander paarden reageren. Mischien als ik wat brokjes neerleg dat ze wel gewoon rustig blijven staan eten?
Nogmaals ik ben echt niet bang maar omdat de 3 pubers maar worden tegengehouden door 2 stroomdraadjes vind ik het toch een beetje griezelig
Tips??

Ik er bang voor dat ze bij het hek moeilijk gaan doen en er zelf doorheen zullen gaan!
De trucjes met touw mee enz, ken ik wel, maar als een paard eenmaal door t hek is gebroken sta ik daar met een paard in mijn handen en 3 loslopende bengeltjes, geen plezierige gedachten 
dankje