Welke kleur neusnetje?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse_123

Welke kleur neusnetje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 13:00

Hee,

ik wil binnenkort starten met mijn paard, en die heeft last van een lichte pollenallergie. Daarom rijden wij met een netje (gewoon zon ding van de ej). Nu heb ik gehoord dat het is toegestaan, mits het netje een fatsoenlijke kleur heeft. Ik rijd nu met een zwarte, maar aangezien op wedstrijd alles wit is, moet mijn netje dan ook in wit? ik heb een wit onderlegd hoofdstel trouwens.

kleinvosjeJarig

Re: Welke kleur neusnetje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 13:00

Ik zou em gewoon zwart laten. Wit valt veel meer op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 13:02

zwart vind ik persoonlijk het mooist/ netst.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 13:03

zwart lijkt me indd onopvallender, want het is ook een lelijk ding :+

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 13:10

ALGEMEEN WEDSTRIJDREGLEMENT KNHS schreef:
Artikel 26 Deelnemer
7. Een deelnemer mag gebruik maken van een oornetje en/of neusnetje bij het paard tijdens de wedstrijd, wanneer:
    a. het oornetje en/of het neusnetje geen opvallende, afwijkende, lichtgevende of fluorescerende kleur heeft;
    b. het neusnetje uitsluitend de neus van het paard bedekt; het bit (of in de klasse Z1 en hoger de stang en trens) moet (moeten) zichtbaar zijn. Daarbij geldt dat het netje niet mag knellen;
    c. het oornetje de ogen van het paard niet bedekt of irriteert, het orenspel niet belemmerd wordt en het oriëntatievermogen niet wordt beïnvloed.
    d. Het gebruik van een oornetje en/of neusnetje kan op ieder moment door eenofficial onderzocht worden. Wanneer er onjuist gebruik van wordt gemaakt, kan een official overgaan tot het uitsluiten van de combinatie. Wanneer het onjuiste gebruik in strijd is met de Gedragscode Welzijn van het Paard (en als wreedheid kan worden aangemerkt) volgt diskwalificatie en wordt dit aan de KNHS gerapporteerd.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:56

Dit kun je zelf gemakkelijk opzoeken in de reglementen.
En daarom plaats ik hier een slotje, zie voor meer informatie KNHS en Bokt Wedstrijdregels