Losse zijwanden Westeria trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LizMD

Losse zijwanden Westeria trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 13:13

Ik heb een jaar of 2 terug een tweedehands Westeria trailer gekocht die we toentertijd zelf behoorlijk opgeknapt hebben. Nu het paard echter een gat in de zijwand geschopt heeft wordt het toch echt tijd om die ook te vervangen.

Nu is mijn vraag, zijn deze ook los te koop? En is het nog rendabel om dit op te knappen?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 18:01

Yep, enig zoeken levert je zo'n plaat op. Niet zeiken over geld, er staat immers een naam op.......

Je kunt ook gewoon betonplex nemen. Is goedkoper en voldoet prima (is feitelijk hetzelfde spul, alleen zonder merknaam)

Ben je handig? Dan kan het uit. Laat je het doen, ben je alleen aan uurloon al een klein godsvermogen kwijt, als ze het al willen doen.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 21:45

Ik had een reactie van jou wel verwacht ikke, leuk! :D
Heb ondertussen contact opgenomen met XXtrail, vind een kleurtje toch leuk. Ik ben zelf niet zo handig, heb gelukkig wel een handige papa. Na contact met de dealer waar we de trailer gekocht hebben, ben ik wel tot de conclusie gekomen dat uitbesteden een wat te kostbare zaak wordt voor een trailer van 8 jr oud.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:17

LizMD schreef:
Ik had een reactie van jou wel verwacht ikke, leuk! :D
Heb ondertussen contact opgenomen met XXtrail, vind een kleurtje toch leuk. Ik ben zelf niet zo handig, heb gelukkig wel een handige papa. Na contact met de dealer waar we de trailer gekocht hebben, ben ik wel tot de conclusie gekomen dat uitbesteden een wat te kostbare zaak wordt voor een trailer van 8 jr oud.

Ik heb even gegoogled en betonplex is tegenwoordig in ieder geval in wit te leveren (hhhmmmm, wellicht ga ik m'n trailer opnieuw bouwen, met witte betonplex) maar wanneer je verder zoekt, mogelijk wel in veel meer kleuren (ga ik nog wel eens uitzoeken)

Zelf doen is niet moeilijk maar wel een secuur werkje. Het mooiste is het, wanneer je de wanden er in z'n geheel uit kunt pakken. Dan heb je een zaagvoorbeeld EN inzicht in de marge van die maat. Je kunt dan de plaat precies pas zagen, alle zaagkanten degelijk in de lak zetten en de komende 10 jaar heb je geen omkijken meer naar die wand.
Ik begon zelf ook zo en uiteindelijk heb ik een nieuwe trailer gebouwd. Ik begon met een slechte vloer; toen die eruit was, bleken de wanden niet meer zo goed als gedacht en ja, als die eruit moeten, dan sloop je zo'n oude Westfalia compleet. Daarna maar weer opgebouwd en hij doet het ondertussen alweer 9 jaar!

LizMD

Re: Losse zijwanden Westeria trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 22:00

Heb je nog enige idee hoe dik die wanden zijn?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 23:00

LizMD schreef:
Heb je nog enige idee hoe dik die wanden zijn?

Jawel. mijn wanden zijn 15mm.
Daar zit overigens een adder onder het gras (althans bij mijn trailer). Origineel hebben ze platen van 18mm gebruikt en daar over de lengte van de plaat een groef in gezaagd (ongeveer 2cm diep). Zo kun je een 18mm plaat in een 16mm profiel laten passen. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 20:15

De zaagsnedes behandelen kan natuurlijk nooit geen kwaad maar wat minstens zo belangrijk is, is om te zorgen dat je de slotbouten waar je de platen mee vastzet( onderlangs, zijsteunen, spatborden hang en sluitwerk, bevestiging voor borst en bilstang etc) goed aandraaid dwz niet TE stijf. Als je ze nl te hard aandraait knapt de toplaag van de plaat onder de kop van de bout en dan heb je al geen waterdichte plaat meer. Je ziet bij heel veel trailers dat ze rondom slotbouten zacht worden, vooral onderlangs.